چهارشنبه, ۲۶ دی , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 January , 2025
  • مرگ تدریجی انسانیت 25 دی 1403

    به بهانه‌ی تماشای فیلم «علت مرگ: نامعلوم»
    مرگ تدریجی انسانیت

    علت مرگ: نامعلوم؛ برشی از زندگی اجتماعی نسل امروز است و کارگردان همه‌ی این‌ها را روایت کرده است تا در انتها داوری را بر عهده‌ی خودمان بگذارد. قصه‌یی که انتهایش زن بلوچ به انتظار مردش روبه‌روی گاراژ مغموم به انتظار ایستاده است.

«گوش دریا» در لنگرود منتشر شد 23 دی 1403

انتشارات یانا اعلام کرد؛ «گوش دریا» در لنگرود منتشر شد

فریده شجاعی: مشکلی برای فعالیت در فدراسیون و استقلال به طور هم‌زمان ندارم 20 دی 1403

علی نظری جویباری مدیرعامل باشگاه استقلال شد فریده شجاعی: مشکلی برای فعالیت در فدراسیون و استقلال به طور هم‌زمان ندارم

آیا انتقال پایتخت به «مکران» صحت دارد؟ 18 دی 1403

سخن‌گوی دولت پاسخ می‌دهد؛ آیا انتقال پایتخت به «مکران» صحت دارد؟

محمدعلی کشاورز هم‌چنان در آی‌سی‌یو 18 خرداد 1399

محمدعلی کشاورز هم‌چنان در آی‌سی‌یو

محمدعلی کشاورز هم‌چنان در بیمارستان بستری است؛ اما خطری او را تهدید نمی‌کند.

جامعه‌ی بخر و بپر! 12 خرداد 1399
یادداشت یک جامعه‌شناس درباره‌ی نوکیسگی

جامعه‌ی بخر و بپر!

اگر سررشته‌ای از بازیگری ندارید نگران نباشید. به یک کارچاق کن وصل شوید و در خصوص مبلغی که باید به او بپردازید به توافق برسید. بقیه کارها را او به شکل تضمین شده انجام می‌دهد. شما دیگر سوپر‌استار شده‌اید!

10 خرداد 1399
در باب سواد رسانه‌یی

پنج گفتار درباره اخبار جعلی

چينش گفتارها در كتاب حاضر بر سير زماني توليد آن‌ها منطبق است، خواننده قدم به قدم نسبت به غني و روزآمد شدن واژگان، تعاريف و مفاهيم در ذهن نگارنده وقوف می‌یابد.

تاب‌آوری سالمندان و هنر درمانی 10 خرداد 1399

تاب‌آوری سالمندان و هنر درمانی

در دوران سالمندی با تغییرات جسمی، مانند کاهش قدرت استخوان‌ها، کاهش میزان شنوایی و بینایی، بی‌خوابی، خطر ابتلا به بیماری‌ها، ناتوانی جنسی، تغییرات ظاهری، کاهش فعالیت و تحرک مواجه هستیم.

غرق شده‌ام در این حماقت کبود 10 خرداد 1399
نقد محسن آریاپاد بر مجموعه‌شعر ترانه‌یی برای ماه‌منیر

غرق شده‌ام در این حماقت کبود

خوانش و مکث واکاوانه بر همه‌ی شعرهای معشوری در این مجموعه، بر ذهنِ نگارنده‌ی این سطور، هرگونه وابستگیِ مانیفستی‌اش را به جنبشِ‌های شعریِ شناسه‌مند، رد می‌کند و با این‌که گرایشِ فرمیک به ساختارِ شعرِ «موج‌ناب» دارد؛ اما در درون‌مایه‌ی شعرهایش، استفاده‌ی ابزاری از فکر دیده نمی‌شود، چون آفرینه‌هایش، تراوشِ اساس‌مندِ ذهنیت و تفکر اوست، نه ابزار اندیشه‌اش.