پنج شنبه, ۲۷ دی , ۱۴۰۳ Thursday, 16 January , 2025
  • «گوش دریا» در لنگرود منتشر شد 23 دی 1403

    انتشارات یانا اعلام کرد؛
    «گوش دریا» در لنگرود منتشر شد

    مجموعه‌داستان «گوش دریا» نوشته‌ی «هاجر شعبانعلی‌پور گرمجانی» در انتشارات یانا منتشر شد.

مجموعه‌شعر «بی‌توترین نقطه‌ی جهان» نقد و بررسی شد 17 دی 1403

با حضور علاقه‌مندان و دوست‌داران ادبیات؛ مجموعه‌شعر «بی‌توترین نقطه‌ی جهان» نقد و بررسی شد

«ماه نزدیک بیمارستان» در لنگرود منتشر شد 15 دی 1403

انتشارات یانا اعلام کرد؛ «ماه نزدیک بیمارستان» در لنگرود منتشر شد

عظیم حراجی‌فروش 03 تیر 1399
یک داستان از مهدی اخوان لنگرودی

عظیم حراجی‌فروش

وقتی می‌خواست که از کنار پیشخوان دکان ابوالقاسم پنیر فروش بگذرد، پنیر خیکی و زیتون‌های تازه وارد شده رودبار چشمش را به خود گرفت، وسوسه خرید پنیر خیکی و زیتون میخ‌کوبش کرد. وقتی بسته پنیر و زیتون را گرفت، سری هم به دکان شُکرگزار زد و یک کیلو گردو خرید تا اهل و عیالش شبی را با زیتون پرورده، پنیر خیکی و نان سنگک آعیسی ارشاد بگذرانند.

02 تیر 1399

حضور چهار داور گیلانی در مسابقه‌ی ملی بزرگداشت گابریل گارسیا مارکز

اولین دوره‌ی مسابقه‌ی کشوری بزرگداشت گابریل گارسیا مارکز در سه زمینه‌ی طراحی پوستر ،تصویرسازی و داستان‌نویسی به مناسبت سالروز مرگ گابریل گارسیا مارکز توسط آموزشگاه کاغذ سفید  شهرستان کازرون و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی  این شهرستان برگزار شد.

با این همه گوسفند مرا قربانی می‌کنند 24 خرداد 1399
نگاهی به «صحافی باران» سروده‌ی آرش دل‌آور

با این همه گوسفند مرا قربانی می‌کنند

آرش دل‌آور البته تنها به جهان موجود بسنده نکرده و در بخش شعرهای کوتاه کتاب صحافی باران، جهان ممکن را نیز به چالش کشیده است

10 خرداد 1399
در باب سواد رسانه‌یی

پنج گفتار درباره اخبار جعلی

چينش گفتارها در كتاب حاضر بر سير زماني توليد آن‌ها منطبق است، خواننده قدم به قدم نسبت به غني و روزآمد شدن واژگان، تعاريف و مفاهيم در ذهن نگارنده وقوف می‌یابد.

غرق شده‌ام در این حماقت کبود 10 خرداد 1399
نقد محسن آریاپاد بر مجموعه‌شعر ترانه‌یی برای ماه‌منیر

غرق شده‌ام در این حماقت کبود

خوانش و مکث واکاوانه بر همه‌ی شعرهای معشوری در این مجموعه، بر ذهنِ نگارنده‌ی این سطور، هرگونه وابستگیِ مانیفستی‌اش را به جنبشِ‌های شعریِ شناسه‌مند، رد می‌کند و با این‌که گرایشِ فرمیک به ساختارِ شعرِ «موج‌ناب» دارد؛ اما در درون‌مایه‌ی شعرهایش، استفاده‌ی ابزاری از فکر دیده نمی‌شود، چون آفرینه‌هایش، تراوشِ اساس‌مندِ ذهنیت و تفکر اوست، نه ابزار اندیشه‌اش.