جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳ Friday, 27 December , 2024
از «صفی‌الله» تا «نیازعلی» ندارد 19 بهمن 1402

نگاهی به «خواب اسب» نوشته‌ی هادی غلام‌دوست از «صفی‌الله» تا «نیازعلی» ندارد

تجلیل از «محمود معتقدی» برای چهار دهه شاعری 11 بهمن 1402

فرهنگ‌سرای سلامت تهران برگزار کرد تجلیل از «محمود معتقدی» برای چهار دهه شاعری

حل آسیب‌های اجتماعی در اولویت دولت‌مردان ما نیست 19 خرداد 1399
محمدعلی جهانبخش؛ جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه:

حل آسیب‌های اجتماعی در اولویت دولت‌مردان ما نیست

عامل یادگیری اجتماعی قاتل از کانال‌های جامعه‌پذیری خانواده، فامیل، نهاد مذهب و نوع رسانه‌هایی که با آن مرتبط بوده، نقش مهم‌تری دارد. یعنی تفسیری که کنش‌گر، از کنش خود که این‌جا «قتل فرزند» بوده، دارد؛ چگونه ایجاد شده است. خوب این تفسیر در ذهن قاتل از کنش قتل، باید عقبه‌یی از یادگیری اجتماعی را طی کرده باشد.

جامعه‌ی بخر و بپر! 12 خرداد 1399
یادداشت یک جامعه‌شناس درباره‌ی نوکیسگی

جامعه‌ی بخر و بپر!

اگر سررشته‌ای از بازیگری ندارید نگران نباشید. به یک کارچاق کن وصل شوید و در خصوص مبلغی که باید به او بپردازید به توافق برسید. بقیه کارها را او به شکل تضمین شده انجام می‌دهد. شما دیگر سوپر‌استار شده‌اید!

از رومینا نمى نویسم 07 خرداد 1399

از رومینا نمى نویسم

همه‌ی ما كه لباس مدرنيته بر تن داريم و ادكلن فرانسوى مى‌زنيم و هنوز به عطر ناب گلاب ايمان داريم، در ريخته شدن خون رومينا مقصريم. چه بخواهيم و چه نخواهيم.

چگونه به چنان درجه‌یی از شقاوت می‌رسند 26 اردیبهشت 1399
یادداشتی از آصف سلطان‌زاده

چگونه به چنان درجه‌یی از شقاوت می‌رسند

طالبان جنایتکارانی بیش نیستند و خانواده‌یی را در افغانستان نمی‌توان سراغ داشت که از جنایت آن‌ها داغی به دل نداشته باشد.

همانی نخواهی بود که به توفان پا نهاده بود 20 اردیبهشت 1399
درنگی بر روزهای قرنطینگی

همانی نخواهی بود که به توفان پا نهاده بود

این بار که هیاهوی زندگی، دوباره از نو شروع شود، بی‌شک ما آدم‌های قبل نخواهیم بود. زندگی شکل دیگری خواهد گرفت. اما به راستی زمین، زندگی و سرنوشت ما بعد از کرونا چگونه خواهد بود؟