غول کُش‌ها به هم رسیدند
غول کُش‌ها به هم رسیدند
فینال جام حذفی کشود در حالی برگزار می‌شود که این امکان وجود دارد قهرمان جام حذفی موفق به کسب جواز ورود به فصل آینده این رقابت ها نشود.

 

تیترما/ فینال جام حذفی کشور دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

 

مزد حذف غول‌ها

حضور در فینال پاداشی بود که در قبال حذف مدعیان، نصیب نساجی و آلومینیوم شده است.

آلومینیوم با هدایت رسول خطیبی به یک چهارم نهایی رسید و در این راه فجر سپاسی شیراز و سپاهان را از پیش رو برداشت.

پس از جدایی رسول و با انتخاب مهدی رحمتی، اراکی ها در مقابل پرسپولیس قرار گرفتند و این تیم‌ را نیز با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دادندتا در نیمه نهایی به خلیج فارس ماهشهر برسند. سرانجام حذف این حریف چغر موجب شد دروازه بان شماره یک سال های نه چندان دورایران، به اولین فینال خود در کسوت مربیگری برسد.

اما نساجی نیز از رویه غول کشی غافل نبود. آن ها ابتدا آرمان گهر را مغلوب کردند و در گام دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد شاگردان قلعه نوعی برآمدند.

در گام بعدی، پرافتخارترین تیم‌ جام یعنی استقلال را در ضربات پنالتی شکست دادند تا در نیمه نهایی در مقابل مس کرمان دیگر تیمشگفتی‌ساز جام قرار بگیرند و همانند آلومینیوم با یک گل از این مرحله نیز جام سالم به در ببرند.

 

حالا کدام تیم فاتح جدال غول کش ها خواهد بود؟

 

به زبان آمار

 

اگر نساجی فاتح فینال شود، ساکت الهامی به دومین جام خود در دو سال اخیر دست یافته است. او پیش تر همراه با تراکتور و با غلبه بر استقلالِ مجیدی قهرمان این رقابت ها شده بود و حالا امیدوار است سال پرنوسانی را که قائمشهری ها تجربه کردند با یک جام شیرین کند.

اما در سویی دیگر رحمتی اولین فینال خود را در کسوت مربیگری تجربه می‌کند و اگر موفق به کسب قهرمانی شود، در کمتر از دوماهیکه هدایت این تیم اراکی را برعهده گرفته است، یک شروع نیک را جشن خواهد گرفت.

رحمتی البته بعنوان بازیکن سه بار فاتح جام حذفی شده است.

 

ورود به لیگ قهرمانان؟! فعلا در هاله ای از ابهام!

 

با تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا هنوز شرایط حضور نمایندگان ایران در این مسابقات مشخص نیست.

حتی این امکان وجود دارد که قهرمان جام حذفی موفق به کسب جواز ورود به فصل آینده این رقابت ها نشود و تنها یک نماینده و آن قهرمان لیگ برتر راهی کارزار آسیایی شود‌.

علی ای حال باید دید که آخرین نبرد این جام، آبستن چه حوادثی خواهد بود!

 

خبرنگار: تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی