۲ هزار داوطلب دیگر تاییدصلاحیت شدند
۲ هزار داوطلب دیگر تاییدصلاحیت شدند
سخن‌گوی شورای نگهبان با بیان این‌که احتمال افزایش تایید صلاحیت‌شدگان در وقت قانونی وجود دارد، گفت: در این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها، حدود 2 هزار نفر تایید صلاحیت شدند و بازهم امکان تغییر وجود دارد.

به گزارش تیترما، «عباسعلی کدخدایی» شنبه ۱۲ بهمن در نشست خبری سخن‌گوی شورای نگهبان، گفت: مشکل عظیمی که در بحث انتخابات داریم و بارها هم گفتیم، نظام انتخاباتی و قوانین حداقلی است که باعث وضعیت کنونی شده است و متاسفانه هر دو طرف ناراضی هستند و ما نیز از این وضعیت راضی نیستیم.

سخن‌گوی شورای نگهبان گفت: با انجام ثبت‌نام‌ها، مقرر شد اطلاع‌رسانی به حد کافی انجام شود و از امروز وارد مرحله‌ی دوم تاییدصلاحیت های دوم شورای نگهبان شدیم.

وی ادامه داد: کسانی که در مرحله‌ی قبل صلاحیت‌شان تایید نشده است، می‌توانند شکایت کنند و آن را اعلام کنند و شکایت آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعلام نظر می‌کنیم.

کدخدایی اظهار داشت : از ۱۶ هزار و ۳۳ نفر که ثبت نام کرده بودند پس از انصراف‌ها و بررسی هیئت اجرایی، صلاحیت ۴۵۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفت. مجموع افراد که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند حدود ۵۰ درصد است. حدود ۲۰ درصد ردصلاحیت داشتیم که در این مرحله مجدداً بررسی خواهد شد و تایید صلاحیت شدگان افزایش می‌یابد.

کدخدایی ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار نفر به تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان اضافه شده است؛ خواهش می‌کنیم که هم‌چنان دوستان و صاحبنظران سیاسی منتظر بمانند و در اظهارنظرها عجله نکنند، شورای نگهبان به وظیفه‌ی نظام قانونی خود عمل می‌کند و نسبت به بررسی صلاحیت‌ها حساسیت لازم وجود دارد.

سخن‌گوی شورای نگهبان ادامه داد: تا پایان وقت قانونی احتمال افزایش تایید صلاحیت شدگان وجود دارد و تحقیقات محلی گاهی اوقات مورد ایراد واقع می‌شود در این مرحله و مرحله‌ی قبل کسانی صلاحیت آن‌ها تایید نشده بود با تحقیقات محلی تایید صلاحیت شده‌اند.

  • منبع خبر : ایرنا