پیشنهادهای‌تان را برای پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی بفرستید
پیشنهادهای‌تان را برای پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی بفرستید
پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان در بیانیه‌یی اعلام کرد علاقه‌مندان به نگارش گیلکی چنان‌که پیشنهادی برای «شیوه‌نامه‌ی نگارش گیلکی» دارند به این پژوهشکده ارسال کنند.

به گزارش تیترما، پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان پیرو درخواست‌های مکرر تعدادی از محققین و علاقه‌مندان زبان گیلکی، در نظر دارد برای تهیه و تنظیم شیوه‌نامه‌یی برای خط گیلکی از تجربیات محققین و علاقه‌مندان مختلف استفاده نماید.

علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند راهنمای نگارش خود را تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ به صورت حضوری، پستی و الکترونیکی با(ایمیل) به پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی ارائه نمایند.

در متن این فراخوان تصریح شده است: بعد از جمع‌آوری نظر کلیه‌ی محققین و علاقه‌مندان، در جلساتی که با شرکت آن‌ها برگزار می‌شود، به جمع‌بندی و تنظیم شیوه‌نامه‌ی واحد، مشترک و علمی اقدام خواهد شد‌ و نتیجه به صورت عمومی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی هم‌چنین نکاتی در چند بند اعلام کرد:

۱-بهتر است علاقه‌مندان به صورت گروهی طرح خود را ارائه نمایند؛ گرچه افراد به طور مستقل نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
۲-منظور از خط گیلکی، خطی است شبیه خط فارسی، نه خطی که با الفبای لاتین نوشته می‌شود.
۳-بهتر است در راهنمای نگارشی که ارائه می‌شود، به انواع مسائل مربوط به رسم‌الخط مانند حروف مختلف جدا و پیوسته‌، چسبیده‌‌نویسی و جدانویسی و دیگر مسائل نگارشی اشاره شود.
۴.تک تک افراد یا گروه‌هایی که تمایل به شرکت در جلسات دارند، باید نظرات خود را از قبل به صورت مکتوب به پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی ارائه نمایند.

شایان ذکر است؛ آخرین مهلت ارائه‌ی راهنمای نگارش برای علاقه‌مندان ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ است.

علاقه‌مندان می‌توانند پیشنهاد‌های‌شان را به ایمیل guilanstudies@gmail.com ارسال نمایند یا به صورت پستی به نشانی: رشت، تقاطع غیر همسطح انتظام، بلوار شیون فومنی، ابتدای خیابان میرزا کوچک، پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان بفرستند.