متخصص چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه گفت: استفاده طولانی مدت از کامپیوتر سبب ایجاد خشکی چشم می‌شود.


به گزارش تیترما، جمشید وفا در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با علل ایجاد خشکی چشم، اظهار کرد: مجاری اشک در چشم به طور مداوم اشک تولید کرده و سطح قرنیه را در حد مطلوب مرطوب نگه می‌دارد، به طوری‌که اگر میزان ترشح این اشک کاهش یافته و رطوبت موردنیاز سطح قرنیه تامین نشود، موجب بروز عارضه خشکی چشم در افراد می‌شود.

وی افزود: افرادی که دچار برخی از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های روماتیسمی، دیابت، بیماری‌های سطح چشم و بیماری‌هایی که در پلک وجود دارند و ترشح مواد موردنیاز چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهند، افراد مسن و سالخورده و کم پلک زدن در زمان استفاده از کامپیوتر و گوشی همراه برای تمرکز بیشتر از جمله سایر عوامل ایجاد خشکی چشم است.

این مسئول با اشاره به اینکه شغل افراد در ایجاد خشکی چشم تاثیر دارد، تصریح کرد: پلک هر چند ثاینه یک بار با باز و بسته شدن، مواد موردنیاز برای رطوبت چشم را در سطح آن پخش می‌کند و افرادی که ساعات زیادی را با کامپیوتر مشغول بوده و نیاز به تمرکز زیادی دارند برای ایجاد تمرکز بیشتر، کمتر پلک می‌زنند و مانع از ترشح این مواد در سطح چشم می‌شوند.

متخصص چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه با اشاره به اینکه کودکان تنها در صورت وجود بیماری زمینه‌ای دچار این عارضه می‌شوند و در رابطه با راه‌های درمان خشکی چشم، خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند باید نسبت به درمان بیمای خود اقدام کرده و افرادی که به دلیل استفاده از کامپیوتر دچار خشکی چشم شدند، باید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنند. لازم به ذکر است استفاده طولانی مدت از قطره اشک مصنوعی به دلیل اینکه حالت دارویی ندارد مانعی ندارد.