خائنین به استرا گفتند الان وقت پول گرفتن است
خائنین به استرا گفتند الان وقت پول گرفتن است
سیروس دین‌محمدی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی در خصوص تغییر و تحولاتی که نیمکت تیم ملی و استقلال تا به این لحظه متحمل شده نقطه نظراتش را مطرح می‌سازد. او در این بین البته نظرش در رابطه با استفاده از مربیان ایرانی در تیم ملی تا حدودی با سایر کارشناسان متفاوت است.

 

ناصر قراگزلو/ سیروس دین‌محمدی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی در خصوص تغییر و تحولاتی که نیمکت تیم ملی و استقلال تا به این لحظه متحمل شده نقطه نظراتش را مطرح می‌سازد. او در این بین البته نظرش در رابطه با استفاده از مربیان ایرانی در تیم ملی تا حدودی با سایر کارشناسان متفاوت است.

فسخ قرارداد با ویلموتس به شدت از سوی فدراسیون در حال پیگیری است. با این فسخ قرارداد که موافق هستید؟
شخصاً معتقدم در این برهه نباید ویلموتس را به راحتی از دست می‌دادیم چون در این مقطع بیشتر مربیان خوب ایرانی و خارجی درگیر مسابقات هستند و ما برای حضور مربی جدید قطعاً با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

اما ویلموتس در دو بازی سنگین و به نوعی حیثیتی به هیچ وجه در هدایت تیم ملی موفق نبود و انتظارات را برآورده نساخت.
به نظر من با دو باخت نباید یک مربی را کنار گذاشت. ویلموتس نام بزرگی داشت و با تیم هم آشنایی خوبی پیدا کرده بود!

اما ما بعد از کی‌روش مربی را آوردیم و از او استفاده کردیم که به هیچ وجه در حد مربی قبلی نبود و نتوانست راه او را ادامه دهد.
حقیقت امر این است که ما باید با کی‌روش ادامه می‌دادیم اما وقتی به هر دلیلی نتوانستیم با او ادامه دهیم به دنبال مربیانی نظیر رنار و چند مربی دیگر رفتیم که قیمت‌هایشان خیلی بالا بود به همین دلیل هم در برهه‌ای مربی بهتر از ویلموتس پیدا نکردیم.

فکر نمی‌کنید باید به دنبال مربی ایرانی می‌رفتیم تا شرایط‌مان بهتر شود؟
مربیان ایرانی خوب هم همگی درگیر تیم‌هایشان بودند و من فکر نمی‌کنم مربی ایرانی خوب وجود داشت که بیکار بود و ما می‌توانستیم از او استفاده کنیم به همین دلیل هم من باز مربی خارجی را بهترین گزینه می‌دانم.

اما با تحمیل هزینه گزاف استخدام ویلموتس و حتی غرامت عجییبی که در مورد این مربی مطرح شده به نظر باز هم مربی ایرانی برای تیم ملی ما دردسر کمتری دارد.
مربی ایرانی زمانی خوب و مفید واقع می‌شود که خودش بازیکن انتخاب کند و به قولی صفر تا صد تیم را خودش انتخاب کرده و انجام دهد اما الان هر مربی ایرانی که بیاید تقریباً باید باز هم با همان تیم قبلی و بازیکنانی که بودند کار را ادامه دهد. از سوی دیگر هم من فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال ایران با وجود هزینه‌هایی که بر آن تحمیل شد و … باز هم به لحاظ مالی و به لحاظ بودجه در وضعیت خوبی قرار دارد و اصلاً در تنگنا نیست در حالی که برای بعضی‌ها اینگونه تداعی شده که فدراسیون بودجه کافی ندارد و … که البته این تصور اصلاً درست نیست.

حالا اگر مربیان داخلی خوب حاضر به حضور در تیم ملی شوند شما کدامیک را برای حضور در تیم ملی بهتر می‌دانید؟
در بین مربیان داخلی یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی بهترین هستند و اسکوچیچ هم در بین مربیان شاغل در لیگ ما مربی قابلی است که به نظرم این سه مربی که نام بردم حتماً می‌توانند در تیم ملی ایران موفق عمل کنند.

با مربی ایرانی قادر هستیم تیم‌هایی مانند عراق و بحرین را ببریم و در چهار بازی دور برگشت ۱۲ امتیاز را بگیریم؟
اگر بحرین را در تهران نبریم به جام جهانی نرویم بهتر است. تیم خیلی خوبی داریم و با پتانسیلی که من از بازیکنان سراغ دارم حتماً معتقدم که ما می‌توانیم از سد چهار حریفمان بگذریم و به مرحله بعدی صعود کنیم.

از تیم ملی جدا شویم و به شرایط مربی استقلال بپردازیم، با شرایطی که برای استراماچونی پیش آمده فکر می‌کنید او بازگردد؟
مقصر اصلی این اتفاقات مدیریت باشگاه بود اما مشاورانی که به استراماچونی گفتند الان وقت پول گرفتن است، استقلال را به این حال و روز دچار کرده و به نوعی به استقلال و هوادارانش خیانت کردند و تیم و نیمکت تیم را به این حال و روز انداختند. من در صحبت‌های قبلی‌ام هم گفتم استراماچونی از ایتالیا تیم را ارنج می‌کند؛ مربی که می‌توانست دو، سه هفته دیگر صبر کند و علاقه‌اش را بهتر نشان دهد و حتماً پول هم می‌رسید و این شرایط برای استقلال و نیمکت تیم به وجود نمی‌آمد. بخدا من وقتی هوادار استقلال را دیدم که گریه می‌کرد دلم کباب شد و قلبم به درد آمد. هوادار گناه دارد و تنها دلخوشی‌اش تیم و نتایجش است و ما نباید این دلخوشی را از او بگیریم.

در حال حاضر شرایطی پیش آمده که بعضی‌ها معتقدند اگر استراماچونی هم برگردد بازیکنان دیگر آن حرف‌شنوی لازم را از سرمربی‌شان نخواهند داشت و به نوعی تن به کار نخواهند داد.

بله ممکن است بازیکنان بگویند مربی پولش را گرفته و ما نگرفتیم و این تیم را با مشکل مواجه می‌سازد. همه می‌دانند که مربی در هر کاری اول بازیکنانش را جلو می‌اندازد. مثلاً وقتی در اردوها بحث غذا و … پیش می‌آید مربی اجازه می‌دهد اول بازیکنان غذاهایشان را بخورند و بعد هم وقتی بحث پول پیش می‌آید، مربی می‌گوید اول مطالبات بازیکنان را بپردازند و … البته من حرف‌هایی شنیدم که قرار شده پول به بازیکنان استقلال هم پرداخت شود. نکته‌ای که امیدوارم عملی شود اما اگر به هر دلیلی این کار انجام نشود فاصله عمیقی بین مربی و بازیکنان به وجود می‌آید که به تیم لطمه زده و ممکن است بر روی نتایج هم تأثیرگذار باشد؛ این نکته مهمی است که امیدوارم در خصوص استقلال اتفاق نیفتد و شرایط تیم از اینی که هست بدتر نشود.

  • منبع خبر : ایران ورزشی