شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • «خواب بامداد دیده بودم» منتشر شد 26 اردیبهشت 1403

    انتشارات یانا اعلام کرد؛
    «خواب بامداد دیده بودم» منتشر شد

    مجموعه شعر «خواب بامداد دیده بودم» سروده‌ی افشین معشوری منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

مجموعه‌رباعی «شکوفه خواهد خندید» منتشر شد 25 اردیبهشت 1403

انتشارات یانا اعلام کرد؛ مجموعه‌رباعی «شکوفه خواهد خندید» منتشر شد

دو مجموعه‌شعر در لنگرود زیر چاپ رفت 19 اردیبهشت 1403

انتشارات یانا اعلام کرد؛ دو مجموعه‌شعر در لنگرود زیر چاپ رفت

ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد 04 اردیبهشت 1403

یادداشتی بر «طنین کومه باران» سروده‌ی احمد خویشتن‌دار لنگرودی؛ ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد

با این همه گوسفند مرا قربانی می‌کنند 24 خرداد 1399
نگاهی به «صحافی باران» سروده‌ی آرش دل‌آور

با این همه گوسفند مرا قربانی می‌کنند

آرش دل‌آور البته تنها به جهان موجود بسنده نکرده و در بخش شعرهای کوتاه کتاب صحافی باران، جهان ممکن را نیز به چالش کشیده است

سوسن چلچراغ ایران را انتخاب کرده است 23 خرداد 1399
خرداد؛ زمان گل‌دهی نادرترین گل جهان

سوسن چلچراغ ایران را انتخاب کرده است

سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گل های جهان بوده که سرزمین ما را برای رویش انتخاب کرده است.

حل آسیب‌های اجتماعی در اولویت دولت‌مردان ما نیست 19 خرداد 1399
محمدعلی جهانبخش؛ جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه:

حل آسیب‌های اجتماعی در اولویت دولت‌مردان ما نیست

عامل یادگیری اجتماعی قاتل از کانال‌های جامعه‌پذیری خانواده، فامیل، نهاد مذهب و نوع رسانه‌هایی که با آن مرتبط بوده، نقش مهم‌تری دارد. یعنی تفسیری که کنش‌گر، از کنش خود که این‌جا «قتل فرزند» بوده، دارد؛ چگونه ایجاد شده است. خوب این تفسیر در ذهن قاتل از کنش قتل، باید عقبه‌یی از یادگیری اجتماعی را طی کرده باشد.

18 خرداد 1399
پس از محمد احمدزاده؛

اکبر میثاقیان سرمربی ملوان بندرانزلی شد

اکبر میثاقیان پس از 40 سال به انزلی بازگشت و سرمربی ملوان بندرانزلی شد.

غرق شده‌ام در این حماقت کبود 10 خرداد 1399
نقد محسن آریاپاد بر مجموعه‌شعر ترانه‌یی برای ماه‌منیر

غرق شده‌ام در این حماقت کبود

خوانش و مکث واکاوانه بر همه‌ی شعرهای معشوری در این مجموعه، بر ذهنِ نگارنده‌ی این سطور، هرگونه وابستگیِ مانیفستی‌اش را به جنبشِ‌های شعریِ شناسه‌مند، رد می‌کند و با این‌که گرایشِ فرمیک به ساختارِ شعرِ «موج‌ناب» دارد؛ اما در درون‌مایه‌ی شعرهایش، استفاده‌ی ابزاری از فکر دیده نمی‌شود، چون آفرینه‌هایش، تراوشِ اساس‌مندِ ذهنیت و تفکر اوست، نه ابزار اندیشه‌اش.