رونمایی از «بوی باران و بهار» در «پاس‌داشت فرامرز محمدی‌پور»
رونمایی از «بوی باران و بهار» در «پاس‌داشت فرامرز محمدی‌پور»
به همت موسسه‌ی فرهنگی هنری خورشید گیل‌ودیلم از کتاب «بوی باران و بهار» که به مناسبت شصت سالگی «فرامرز محمدی‌پور» منتشر شده است، رونمایی می‌شود.

بوی باران و بهار + افشین معشوری+ انتشارات یانا

به گزارش تیترما؛ مدیر انتشارات یانا، با اعلام این خبر گفت: با ابتکار دکتر بهرام علیزاده مدیر موسسه‌ی فرهنگی هنری خورشید گیل‌ودیلم و هم‌راهی پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان، هم‌زمان با مراسم پاس‌داشت این شاعر، از یادنامه‌ی شصت‌سالگی فرامرز محمدی‌پور رونمایی خواهد شد.

«بوی باران و بهار» یادنامه‌یی است به قلم «شمس لنگرودی، کریم رجب‌زاده، اکبر اکسیر، اسماعیل محمدپور، محمد پرحلم، محمداسماعیل حبیبی، غلامحسین محمدپور، علی خوشه‌چین، اسماعیل یکتایی، عباس ثابتی‌راد، کروب رضایی، حسنعلی درخشیده و مریم کیمیایی» که توسط انتشارات یانا منتشر شده است.

از دیگر بخش‌های این یادنامه، نقدهایی بر آثار این شاعر لنگرودی است که به «قلم محسن آریاپاد و اسماعیل محمدپور» زینت‌بخش کتاب شده است.

گفت‌وشنود بلندی از «افشین معشوری با فرامرز محمدی‌پور» نیز بخش قابل توجه «بوی باران و بهار» است که کودکی، نوجوانی، جوانی، تحصیل و فعالیت‌های ادبی و روزنامه‌نگاری «محمدی‌پور» را شامل می‌شود.

هم‌چنین؛ آلبومی از عکس‌های کودکی تا کنون شاعر در پایان کتاب آمده است.

بوی باران و بهار+ انتشارات یانا + افشین معشوری

گفتنی‌ست؛ فرامرز محمدی‌پور شاعر، روزنامه‌نگار، فرهنگی بازنشسته و فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان لنگرود، متولد ۱۳۴۱ در این شهر است و صاحب ده‌ها اثر در حوزه‌های مختلف ادبی، پژوهشی‌ست. در کارنامه‌ی وی سه دهه دبیری صفحه‌ی ادبی روزنامه نسیم و نزدیک به پنج دهه هم‌کاری با سایر نشریات استان از جمله «عطرشالیزار، خردورز، دامون، گلبانگ گیلان، کادح و…» دیده می‌شود.

«بوی باران و بهار» به کوشش افشین معشوری روزنامه‌نگار لنگرودی به قیمت ۱۲۰ هزار تومان در نشر یانا منتشر شده است.

آیین پاس‌داشت «فرامرز محمدی‌پور» و رونمایی از «بوی باران و بهار» روز یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۶ در پژوهشکده‌ی گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان، واقع در رشت- سلیمانداراب- جنب آرام‌گاه میرزاکوچک‌خان برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان به فرهنگ‌وهنر آزاد است.

  • نویسنده : تحریریه
  • منبع خبر : اختصاصی