چرا پیکان‌ سوارها نباید به کیش بروند؟!
چرا پیکان‌ سوارها نباید به کیش بروند؟!
ببیند کار به کجا رسیده است که راست راست در چشم مردم نگاه می‌کنند و می‌گویند اگر پول ندارید به کیش نیایید.

ممنوعیت ورود پیکا به کیش

به گزارش تیترما؛ مصطفی داننده در عصرایران نوشت: رئیس هیات مدیره جامعه هتل‌داران کیش گفته است:« در نوروز ۱۴۰۲ به مدت ۲۰ روز ورود خودروهای مستعمل بالاخص پراید و پیکان به کیش ممنوع خواهد بود. وقتی یک خانواده با خودرو به جزیره کیش سفر می‌کند و صندوق عقب خودرو آنها پر از مایحتاج ،گاز و پیکنیگ است و در چادر اقامت می‌کنند؛ و برای تامین هزینه بنزین و ادامه سفر به مسافرکشی در جزیره اقدام می‌کنند،نه تنها از سفر آنها کیش به منفعت نرسیده بلکه متضرر هم شده است.»

 خوشبختانه بعد از این مصاحبه عجیب و غریب سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش وارد میدان شد و گفت: «محدودیتی در نوع خودروهای ورودی به این جزیره در ایام نوروز وجود ندارد.»

واکنش سازمان منطقه آزاد کیش باعث نمی‌شود به راحتی از کنار رئیس هیات مدیره جامعه هتل‌داران این جزیره بگذریم و به گونه‌ای رفتار کنیم که انگار نه خانی آمده است و نه خانی رفته است.

به صورت بسیار روشن باید به  آقای مسیح‌اله صفا بگوییم ک یک موی صاجبان خودروهای کهنه‌ای مثل پراید و پیکان می‌ارزد به تمام هتل‌های چندستاره کیش.

اگر تنها یک سرپرست خانواده به خاطر این حرف‌های‌تان از فرزندانش خجالت کشیده باشد که وای به حال شما!

کسی که سال‌ها با عرق جبین و کد یمین در روزگاری که پول درآوردن از استخراج زغال سنگ  از دل معدن سخت‌تر است، توانسته برای خانواده خود یک وسیله  نقلیه دست و پا کند، بسیار محترم و عزیز است و باید تمام امکانات کشور دراختیارش قرار بگیرد آنهم بدون هیچ منتی.

پول نداشتن و یا داشتن ماشین قدیمی عیب نیست و هیچ کس نباید به خاطر داشتن یک پیکان یا پراید قدیمی خجالت بکشد.

ببیند کار به کجا رسیده است که راست راست در چشم مردم نگاه می‌کنند و می‌گویند اگر پول ندارید به کیش نیایید. مگر آنکه پراید یا پیکان دارد شهروند درجه دو این کشور است که برای سفر کردن باید از شما اجازه بگیرید؟

همین مردم اگر به هتل‌های به اصطلاح چند ستاره شما که فاصله بسیاری با استانداردهای جهانی هم دارند، نیایند، آن وقت شما چه کار می‌کنید؟ مگر نه اینکه همین مردم نان سفره رنگین شما را تامین می‌کنند؟ به جای اینکه به آنها احترام بگذارید، اینگونه آنها را خطاب قرار می‌دهید؟

به جای اینکه به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که خانواده‌های کم بضاعت هم بتوانند از هتل‌های کیش استفاده کنند، تلاش می‌کنید که آمدن آنها را به بخشی از کشور خودشان ممنوع کنید.

کی به این میزان از وقاحت رسیدید؟ فکر کردید چون چند ساختمان بلند در کیش علم کردید و ماشین گران قیمت سوار شدید، می‌توانید به مردم امر و نهی کنید که کجا بروند و کجا نروند؟

اگر جای هتل‌داران کیش یا سراسر ایران بودم، قطعا از این رئیس اعلام برائت می‌کردم و آغوش خود را برای مردمی که در شرایط سخت این روزهای زندگی، عزم سفر می‌کنند باز می‌کردم و می‌گفتم بیایید که یک موی شما می‌ارزد به تمام هتل‌های ایران.

از قدیمی می‌گفتند که مردم به روی باز کسی به مهمانی می‌روند نه در باز آنها. پس بهتر است در روزگاری که توانایی جذب توریست‌های خارجی را نداریم حداقل از گردشگران داخلی استقبال و سعی کنیم لحظات خوبی برای آنها بسازیم.

  • نویسنده : مصطفی داننده
  • منبع خبر : عصرایران