«نوروز ۱۴۰۲» به کدام شهر برویم؟
«نوروز ۱۴۰۲» به کدام شهر برویم؟
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همزمان با تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌ها در برخی استان‌ها و شهرها، دبیر ستاد خدمات سفر، شهرهایی را که خلوت‌تر هستند، به عنوان مقصدِ سفر جایگزین و مکمل در نوروز ۱۴۰۲، پیشنهاد کرد.

نوروز 1402

به گزارش تیترما؛ مصطفی فاطمی – مدیرکل توسعه گردشگری داخلی- به ایسنا گفت: تا کنون ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی در مراکز ۱۳ استانِ اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد، بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده است، بنابراین به مسافران پیشنهاد می‌شود شهرهای خلوت‌تر را برای اقامت انتخاب کنند تا در هفته نخست نوروز با مشکل اقامت مواجه نشوند.

او در ادامه به مسافرانی که در هفته نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ قصد سفر به خطه شمال کشور را دارند، انتخاب شهرهای رودسر، چابکسر، لاهیجان، لنگرود و چمخاله (گیلان)، علی‌آباد کتول، گنبد کاووس، مینودشت و کلاله (گلستان) و ساری، کیاسر، بهشهر، گلوگاه و نکا (مازندران) را که هنوز ظرفیت خالی برای اقامت دارند، به عنوان مقصد جایگزین پیشنهاد کرد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین به مسافران جنوب با توجه به ازدحام جمعیت در هفته نخست تعطیلات نوروز پیشنهاد کرد از اقامتگاه‌های شهرهای میناب، سیریک و بستک (هرمزگان)، عسلویه، دلوار و دشستان (بوشهر) و آبادان، خرمشهر، دزفول و شوشتر (خوزستان) را به عنوان جایگزین استفاده کنند.

فاطمی به آن‌دسته از مسافرانی که قصد سفر به شمال غرب و غرب کشور را دارند نیز، شهرهای اسکو، شبستر و مرند (آذربایجان شرقی)، مهاباد و ماکو (آذربایجان غربی)، مشکین‌شهر و خلخال (اردبیل)، ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد (همدان)، روانسر، پاوه، قصرشیرین (کرمانشاه)، قروه و دهگلان (کردستان) ایوان، آبدانان و دره‌شهر و دهلران (ایلام) و بروجرد، دورود و الیگودرز (لرستان) را برای اقامت پیشنهاد کرد.

او همچنین، مانه و سملقان، سیروان و اسفراین (خراسان شمالی)، نیشابور، سبزوار و قوچان (خراسان رضوی)، فردوس، نهبندان و قائن (خراسان جنوبی) و کنارک و زرآباد (سیستان و بلوچستان) را به مسافرانی که برای سفر به مناطق شرقی و شمال شرق ایران برنامه‌ریزی می‌کنند، به عنوان مقصد جایگزین و مکمل پیشنهاد کرد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دیگر، مقاصد جایگزین که اقامتگاه‌های خلوت‌تر دارند را به این شرح معرفی کرد: شاهین‌شهر، ورزنه، خمینی‌شهر و نجف‌آباد (اصفهان)، طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد (البرز)، دماوند، ری و فیروزکوه (تهران)، بروجن و کوهرنگ (چهارمحال و بختیاری)، ابهر، خدابنده (زنجان)، شاهرود، مهدی‌شهر و دامغان (سمنان)، کازرون، داراب و اقلید (فارس)، تاکستان و الموت (قزوین)، چرام و مارگون (کهگیلویه و بویراحمد) دلیجان و محلات (مرکزی) و مهریزد و بافق (یزد)، از جمله شهرهایی هستند که برای سفر در هفته نخست نوروز، ۱۴۰۲ با توجه به ظرفیت خالی در اقامتگاه‌ها به عنوان مقصد مکمل شناسایی شده است.

به گفته فاطمی، کردستان، آذربایجان غربی، همدان و زنجان، از جمله استان‌هایی هستند که کم‌تر از ۵۰ درصدِ ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی آن‌ها برای هفته نخست تعطیلات نوروز تکمیل شده و با درنظر گرفتن شرایط جوی و آب‌وهوا می‌تواند گزینه‌های پیشنهادی برای مسافرت باشند.

  • منبع خبر : ایسنا