استقلال بازی‌ساز می‌خواهد
استقلال بازی‌ساز می‌خواهد
وقتی هافبک‌های استقلال قادر به راه انداختن فورواردها نیستند قطعا یک رهبر در وسط زمین ضروری است، لیدری که بتواند به خط هافبک سامان بدهد و البته برای مهاجمین فرصت ایجاد کند.

تیترما-افشین معشوری / استقلال تهران در چارچوب بازی‌های لیگ برتر فوتبال در مسحدسلیمان میهمان نفت این شهر بود که در پایان  به نتیجه‌ی تساوی بدون گل رضایت داد. شش نکته از این بازی به قلم سردبیر را بخوانید.

استقلا تهران
یک: استقلال خوب بازی نکرد و این هیچ جای تعجب ندارد‌. آزمودن بازیکن‌های مختلف طی چهار بازی نشان می‌دهد ساپینتو ضمن این‌که دارد بازیکنان‌اش را می‌شناسد، مایل نیست بی‌گدار به آب بزند و ببازد، این نشان می‌دهد مرد پرتغالی می‌داند کجا آمده است و هوادار از او چه می‌خواهد.

دو: بازی تیم‌های رضا مهاجری -به‌ویژه جلوی استقلال- همیشه مردانه بوده و فراموش نکنیم دوره‌ی سقوط علیرضا منصوریان با باخت به تیم او در ورزشگاه آزادی شروع شد؛ اما نفت امشب-منهای زمان‌هایی که صاحب توپ بود- کثیف‌ترین راه نباختن را انتخاب کرده بود، زمین خوردن‌های متوالی که از هر جای ایران می‌شد فهمید فیلم است! به دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهد وقت تلف کند دست‌کم یک بار فیلم بازی‌های احمدرضا عابدزاده را مرور کند، او استاد این‌کار بود بدون این‌که طرفدار تیم مقابل دل‌اش بیاید درباره‌اش فکر بد کند.

سه: گمان می‌کنم برادران حیدری در کودکی ضربه‌یی از استقلالی‌ها خورده‌اند یا استقلال آن‌ها را یاد حادثه‌یی می‌اندازد یا دست‌کم آبی‌دوستی هر روز زنگ خانه‌شان را در نیمه شب می‌زده و فرار می‌کرده که وقتی جلوی آبی‌ها قرار می‌گیرند، یادشان می‌رود خطاهای بازی‌کنان حریف استقلال را سوت بزنند یا اگر سوت می‌زنند کارت بدهند، مثل دقایق آخر که بازیکن نفت بین هجده و وسط زمین بازیکن استقلال را از پشت بغل کرد اما داور فقط خطا گرفت و کارت نشان نداد.

چهار: گزارشگر شبکه‌ی خوزستان به گمان‌ام کله‌پاچه‌ی مورچه خورده بود. او هر چیزی را گزارش می‌کرد الا خود بازی را و عجیب این‌که اواخر بازی جای گزارش در هیئت یک هوادار شروع به تعریف و تمجید از نفت مسجد سلیمان کرد، در حالی که اوج چرک‌بازی این تیم در همان دقایق بود.

پنج: من ایمان راسخ به حضور یک پلی‌میکر در تیم‌ها ندارم؛ اما وقتی هافبک‌های استقلال قادر به راه انداختن فورواردها نیستند قطعا یک رهبر در وسط زمین ضروری است، لیدری که بتواند به خط هافبک سامان بدهد و البته برای مهاجمین فرصت ایجاد کند.

شش: ساپینتو منهای حادثه‌ی روز اول مقابل سپاهان تقریبا مورد انتظار نتیجه گرفته است؛ اما باید زودتر ترکیب اصلی‌اش را بشناسد.

 

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی