ریکاردو ساپینتو را اعدام کنید
ریکاردو ساپینتو را اعدام کنید
لگد زدن به آلات و ادوات کنار زمین در فوتبال هیچ‌جای دنیا قابل دفاع نیست و این حق برای نهاد انضباطی فوتبال ایران محفوظ است؛ اما در این میان نکاتی که اغلب مغفول می‌ماند.

تیترما- افشین معشوری / دقایقی بعد از پایان بازی و ساعاتی پس از آن‌که استقلالی‌ها در انزلی به پیروزی سه بر یک در برابر تیم قابل احترام بندرانزلی (بخوانید نماینده‌ی دوست‌داشتنی و نماد فوتبال سنتی ایران) دست یافت، هلال‌احمر و متعاقب آن کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال ایران در خصوص حرکت ناشایست ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال واکنش نشان دادند.

لگد زدن به آلات و ادوات کنار زمین در فوتبال هیچ‌جای دنیا قابل دفاع نیست و این حق برای نهاد انضباطی فوتبال ایران محفوظ است؛ اما در این میان نکاتی که اغلب مغفول می‌ماند این‌هاست:

یک: آیا کمیته‌ی انضباطی می‌داند اساساً قرار گرفتن ادوات هلال‌احمر کنار نیمکت استقلال غیرقانونی است؟

دو: آیا کمیته انضباطی می‌داند کارمند هلال‌احمر به عنوان عامل اجرایی مسابقه باید بی‌طرف باشد.

سه: آیا کمیته انضباطی می‌داند عامل هلال‌احمر پس از گل چه حرکتی به سمت نیمکت استقلال انجام داده است؟

چهار: آیا کمیته‌ی انضباطی می‌داند اتفاقات بسیار بدتری در زمین‌های مسابقه می‌افتد که اصلا به چشم‌شان نمی‌آید؛ اما در مورد ساپینتو در نیمه‌شب تعطیل مهلت ۴۸ ساعته برای دفاع صادر می‌کنند؟

بیایید با خودمان صادق باشیم. برای اغلب ما پیش آمده در اداره‌یی توسط کارمند مسخره شده‌ایم، توسط پلیسی که باید حافظ‌مان باشد ترسانده شده‌ایم، هنگام ورود به ورزشگاه توهین دیده‌ایم و… حالا کلاه‌مان را قاضی کنیم و به داوری بنشینیم!

برخورد با ساپینتو مشکلی را حل می‌کند یا تنها به مدیران باشگاه استقلال اعلام می‌کند ما همه با هم هستیم و اگر از مطالبات‌تان در خصوص حق پخش و تبلیغات کوتاه نیایید(یا تعدیل نکنید) این ما هستیم که با شما برخورد می‌کنیم؟

عوامل هلال‌احمر مثل هر شهروند دیگری حق دارند له یا علیه هر تیمی واکنش نشان بدهند؛ اما نه در حین ماموریت و زیر گوش مربی‌یی که تیم‌اش گل خورده و یک بر صفر درخانه‌ی حریف عقب  است، فهمیدن این موضوع کار سختی نیست.

ریکاردو ساپینتو را -به شکلی که با آندره‌آ استراماچونی- برخورد کردید، به دار بیاویزید؛ اما با این وصف نه تماشاگر استقلال اقناع خواهد شد و نه مدیران استقلال کوتاه خواهند آمد. جای پرکردن خزانه‌ی کمیته‌ی انضباطی و برخوردهای سلیقه‌یی، عوامل محرک را از نیمکت تیم‌ها دور کنید.

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی