احمد جمشیدیان: مشکلات ارزی موجب تاخیر در انتخاب مربی سپاهان شده است
احمد جمشیدیان: مشکلات ارزی موجب تاخیر در انتخاب مربی سپاهان شده است
احمد جمشیدیان پیشکسوت سپاهان اصفهان در گفت‌وگو با تیترما به احوالات جاری زردپوشان اصفهانی در روزهای اخیر پرداخت.

محرم نویدکیا

تیترما- تینا نجفی/ در حالی که تیم هایی مثل پرسپولیس با قدرت نقل و انتقالات خود را آغاز کرده اند، تیم هایی همانند سپاهان و استقلال با معضل انتخاب مربی مواجه هستند. در این بین سپاهان با از دست دادن چند مهره، از این منظر هم اسباب نگرانی هوادارانش را فراهم کرده است‌. در این باره با احمد جمشیدیان پیشکسوت این باشگاه به گفتگو پرداختیم.

بنظر می‌رسد بحث انتخاب مربی درمورد تیم سپاهان هم همچون استقلال، کمی کش پیدا کرده است. فکر می‌کنید علت این موضوع چه چیزی است؟

به نظرم این موضوع طبیعی است. مدیران سپاهان می‌خواستند با محرم نویدکیا کار را ادامه دهند و فلسفه شروع فصل نقل و انتقالات را بر این اساس چیده بودند. اما محرم به یکباره تصمیم گرفت با این تیم قطع همکاری کند.
از طرفی در این شرایط پیدا کردن مربی خارجی آسان نیست. مشکلات ارزی، قیمت بالای مربیان خارجی، عدم علاقه تعدادی از مربیان به کار در داخل ایران. همه این‌ها مسائلی است که موجب شده است پروسه تا این اندازه زمانبر شود. در واقع تیم ها باید باکیفیت ترین ها را از میان مربیان ارزان قیمت پیدا کنند و قائدتا این امر آسان نیست.
کما اینکه این مشکل گریبانگیر استقلال هم شده است.

اما در آن سو، تراکتور خیلی زود شرایط را به نفع خود تغییر داد و قربان بردیف را برای نیمکتش انتخاب کرد. به نظرتان علت ناکامی استقلال و سپاهان نمی‌تواند در تیم مذاکره کننده باشد؟ به هرحال انتخاب مربی با دیگر مسائل مدیریتی اندکی متفاوت است.

ببینید سپاهان تیمی است که همواره در برخورد با خارجی ها مهارت داشته است. شما کمتر بازیکن بی کیفیت خارجی را در سپاهان پیدا می‌کنید. حتی در زمان جدایی هم باز سپاهان برنده داستان ها بوده و بدون اینکه پرونده و شکایتی به بار بیاید، قضیه فیصله پیدا کرده است. من این را قاطعانه به شما می‌گویم که سپاهان از حیث انتخاب خارجی ها بهترین باشگاه ایران است‌.
شاید علت اینکه تراکتوری ها زودتر به نتیجه رسیدند این باشد که از قبل با این مربی مذاکرات ابتدایی را آغاز کرده بودند و پس از جدایی ساغلام تنها بر سر بندهای نهایی به مذاکره پرداختند. اما همانطور که گفتم سپاهان به یکباره مربی اش را از دست داد و مطمئنا زمان بیشتری برای مذاکرات لازم دارد.

کمی هم درباره جدایی نویدکیا صحبت کنیم. عده ای از هواداران سپاهان معتقدند که ادامه کار با محرم به نفع این تیم بود. چرا که دو فصل صبوری به خرج دادند و حالا در سال سوم با آشکارشدن نقاط ضعف، فصل برداشت محصول بود.

من هم بااین نظر کاملا موافقم‌‌. کما اینکه ادامه کار به نفع خود محرم هم بود. باشگاه هم چنین چیزی را میخواست اما تصمیم شخصی محرم قطع همکاری بود‌.

بنظر می‌رسد عدم جذب مربی در نقل و انتقالات سپاهان هم تاثیر گذاشته و این تیم چند مهره کلیدی اش را تا بدین جا از دست داده است.

درست است. این بزرگترین لطمه جدایی محرم بود و مدیریت باید در ادامه این موضوع را جبران کند.

فکر می‌کنید سپاهان می‌تواند در این امر موفق شود؟

ببینید ما متاسفانه در داخل کشور، بازیکن تاثیرگذار کمی داریم‌. اگر بازیکن مهمی از تیم جدا شود احتمال آنکه با نفرات دیگری جای خالی اش پُر شود کم است.
بازیکنان خوب ما اکثرا لژیونر هستند.
مگر اینکه سپاهان بتواند دست روی بازیکنان خارجی بگذارد و از چهار سهمیه خودش نهایت استفاده را ببرد. فکر می‌کنم که اگر این اتفاق رخ ندهد سپاهان نتواند با مهره های داخلی، از دست دادن این بازیکنان را که همگی از بازیکنان اصلی اش هم بوده اند، جبران کند.