بهمن طهماسبی: آبی‌ها به شرط کنترل حواشی، قهرمان خواهند شد!
بهمن طهماسبی: آبی‌ها به شرط کنترل حواشی، قهرمان خواهند شد!
از نظر من، کلیت استقلال بوده که کم نقص عمل کرده است نه یک بازیکن! این تیم به معنای واقعی، تیمی یکدست است که در تفکرات فرهاد مجیدی به خوبی نشسته است.

آبی های پایتخت در حالی با ۵۷ امتیاز صدرنشین جدول هستند که رقیب دیرینه را با ۵۳ امتیاز در یک قدمی خود می‌بینند. این یعنیاوج رقابت و هیجان در پنج هفته آتی.

با «بهمن طهماسبی» پیشکسوت استقلال درباره شرایط این تیم و هفته های حساس پیش رو به گفتگو پرداختیم.

🔹️شرایط استقلال را در پنج هفته آینده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ خطر از دست رفتنِ جام، در یک قدمی این تیم قرار گرفته است‌.

اینکه استقلال هنوز در صدر جدول است و از جایگاهش حراست کرده برای این تیم اتفاق خوبی است. اما پنج هفته سخت مقابل نه تنها این تیم بلکه فوتبال ایران قرار دارد. با کم شدن فاصله سرخابی ها، قطعا رقابت جذابی را در هفته های پیش رو خواهیم دید. اتفاقاتی که در بیرون از زمین هم موجب ایجاد حواشی شده است و نشان از حساسیت بالای هفته های آتی دارد.

🔹️این حواشی نمی‌تواند سد راه موفقیت استقلال شود؟

قطعا درگیر شدن با آن تاثیرگذار خواهد بود. نکته ای که قطع به یقین، فرهاد مجیدی و کادرش آن را لحاظ خواهند کرد.

🔹️راهکار پیشنهادی شما چیست؟

عدم توجه به حواشی! آبی‌ها نباید به مسائل خارج از زمین بپردازند و صرفا روی کسب نتیجه تمرکز کنند. نکته مثبت اینجاست که فرهاد با بازیکنان ارتباطات خوبی دارد و می‌تواند شرایط روحی و روانی تیم‌ را کنترل کند.

🔹️از دیدارهای باقیمانده، کدام بازی برای استقلال سخت تر خواهد بود؟

استقلال تا هفته قبل، سه بازی سخت خارج از خانه داشت. تصورم بر این بود که اگر استقلال از این سه دیدار خارج از خانه، ۴ امتیازبگیرد نتیجه ایده آلی کسب کرده است.

حالا یک امتیاز از اصفهان دشت کرده و اگر بتواند یکی از دو تیم فولاد و مس رفسنجان را شکست دهد، گام مهمی را در راه قهرمانی برداشته است.

🔹️اما استقلال دو دیدار سخت نیز مقابل کاندیدهای سقوط خواهد داشت. پدیده و نفت مسجد سلیمان!

همینطور است. آن دیدارها هم به دلیل تلاش برای بقا دشواری های خاص خود را دارد. اما استقلال به پیروزی در این دیدارها نیاز دارد و برای رسیدن به این مهم، باید موقعیت های خود را به گل تبدیل کند.

اگر استقلال به این تیم‌ها موفق شود زود گل بزند شرایط به مراتب آسان تر خواهد بود. اما هر چه گل زدن به تاخیر بیفتد و به دقایق پایانی بازی نزدیک شویم، کار آبی ها سخت تر خواهد شد.

🔹️این گلزنی، مشکل استقلال در هفته های اخیر بوده است. به نظر شما راه چاره چیست؟

تصور می‌کنم از خود گذشتگی کلید گمشده فاز هجومی آبی‌ها است. اگر بازیکنان در محوطه جریمه، توپ را به کسی بسپارند که درموقعیت بهتری نسبت به دروازه قرار داد مطمئن باشید مشکل حل خواهد شد.

🔹️و اما بعنوان سوال پایانی؛ اگر بخواهید بهترین بازیکن فصل استقلال را انتخاب کنید چه کسی را نام خواهید برد؟

از نظر من، کلیت استقلال بوده که کم نقص عمل کرده است نه یک بازیکن! این تیم به معنای واقعی، تیمی یکدست است که در تفکرات فرهاد مجیدی به خوبی نشسته است.

خبرنگار: تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی