امیر عابدینی: اگر مسئولیت داشتم از اسکوچیچ حفاظت می‌کردم
امیر عابدینی: اگر مسئولیت داشتم از اسکوچیچ حفاظت می‌کردم
امیر عابدینی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و پرسپولیس گفت: تعداد حضور لژیونر ها در تیم ملی بیانگر این مسئله است که ما در داخل لیگ نتوانستیم آن توانمندی را به وجود بیاوریم و ستاره در لیگ ها داشته باشیم.

 

به گزارش تیترما؛ امیر عابدینی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تیترما در رابطه با حواشی چند وقت اخیر جامعه داوری اظهار داشت: قشر زحمت کش و مظلوم جامعه ورزش، داوران هستند. گاهی یک قضاوت نادرست که می توانسته درست باشد، نشده و متاسفانه جامعه آن را به کل سیستم داوری تعمیم می دهد. نمی گویم در جامعه داوری ایرادی وجود ندارد اما کار داوران سخت و سنگین است. یک داور در هزارم ثانیه باید تصمیم بگیرد و در سوتش بدمد.

وی افزود: داوران کمترین درآمد را دارند‌، یکی از کارهایی که عزیزی خادم انجام داد برای اولین بار افزایش چند درصدی در رابطه با حقوق و مزایای داوران داشت.

مدیرعامل سابق پرسپولیس ادامه داد: در برنامه های تلویزیونی هم شاهد آن هستیم که بیش از آن که به این بپردازند که تیم ها از نظر فنی و تاکتیکی خوب عمل کرده اند، مربی تیم مقابل را درست آنالیز کرده، بازیکنان چه عملکردی داشتند و.. به عملکرد داوران می پردازند. یک زمان هست شما پیشینه داور را می دانید و مطلع هستید که او مشکل دارد و فدراسیون و کمیته داوران هم اصرار می کند که باید همین داور قضاوت کند این اشتباه مدیریتی است! از همان ابتدا بازی با تنش شروع می شود و این تنش گریبان داور را می گیرد و مشکل ایجاد می کند. یک بحثی را هم آقای مجیدی مطرح کردند و یکی از داوران و کارشناسان پاسخ دادند بله این موارد در فوتبال بوده و متاسفانه وضعیت حادی هم داشته! اما صحبتم این نیست که آقای مجیدی در مورد این شخص راست یا دروغ می گوید بلکه اصل این موضوع را که در فوتبال وجود دارد تایید می کنم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی قطر بیان کرد: بازیکنان بسیار خوبی در تیم ملی داریم نمی گویم بهترین تیم ملی تاریخ را داریم چون اینگونه نیست اما یکی از بهترین هاست‌. این تیم می تواند با شرایطی که دارد موفقیتی را در جام جهانی رقم بزند. سازمانی که باید تیم ملی را حمایت کند نه اسکوچیچ است نه عزیزی خادم و هیئت رئیسه! بلکه پتانسیل عمومی جامعه و دولت و ملت باید تیم ملی را در سطح جهانی حمایت و حفاظت کند تا موفق شود. در این قالب آمد و شدها و دعوت از تیم هایی که می توان با آن ها بازی دوستانه داشت حفاظت و حمایت از مربی و بازیکنان و پرداخت حق و حقوقشان، داشتن کمپ مناسب و.. می تواند تیم را شاداب و با طراوت روانه آوردگاه جام جهانی کند. اگر بنده مسئولیتی داشتم از اسکوچیچ حفاظت می کردم و می گذاشتم به جام جهانی برود و کسب موفقیت کند. بدون شک هیچ مربی تازه واردی هر چقدر هم که بزرگ باشد نمی تواند مثل اسکوچیچ کار کند چون او دو سه سال کنار این تیم بوده و با فرهنگ ما آشناست او از ملوان شروع کرده دور ایران را رفته و به تیم ملی رسیده صبور و با اخلاق و بدون ادعاست این آدم را باید حمایت کنیم.

عابدینی در خصوص کیفیت لیگ برتر ایران عنوان کرد: برگزاری لیگ خوب بود و نظم و انضباط نسبتا خوبی داشت این نشان می دهد هیات ها و سازمان لیگ خوب عمل می کنند و مدیریت شده است اما در خصوص کیفیت بازی ها نمی توان نمره خیلی خوبی داد متاسفانه تیم ها فراز و نشیب بسیار دارند دلیلش را نمی دانم اما این خوب نیست ما باید بتوانیم رشد را ببینیم که من نمی بینم. تعداد حضور لژیونر ها در تیم ملی بیانگر این مسئله است که ما در داخل لیگ نتوانستیم آن توانمندی را به وجود بیاوریم و ستاره در لیگ ها داشته باشیم. جوانان با استعدادی داریم که می توان آینده خوبی برایشان متصور شد اما دلم برای مربیان سخت کوش می سوزد گاهی ثمره کار مربیان را بازیکن بر باد می دهد، برای اینکه آن تکنیک و تاکتیک پذیری لازم را ندارد اما مربی مجبور است از آن استفاده کندبازیکنان باید به خودشان بیایند باشگاه ها باید از تیم هایشان حمایت و حفاظت کنند که قطعا سعی‌شان را می کنند اما باید مشکلات برطرف شود که لیگ پویاتری داشته باشیم‌.

  • منبع خبر : اختصاصی