علیرضا اکبرپور:  بازی با دالیان، دراماتیک‌ترین مسابقه تاریخ استقلال بود
علیرضا اکبرپور:  بازی با دالیان، دراماتیک‌ترین مسابقه تاریخ استقلال بود
ناصرخان به جوانان از جمله من بهای زیادی می‌داد. بابت این موضوع هم انتقاد زیادی به او وارد شد.

علیرضا اکبر پور

تیترما / گاهی بعضی روزها در تقویم فوتبال، بیش از یک روز معمولی به چشم می‌آیند. همانند هشتم اردیبهشت ماه که برای آبی‌های پایتخت، یادآور یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ است. روزی که استقلال در چهارچوب بازی‌های آسیایی ۱۳۷۸ با هدایت ناصرحجازی فقید، با نتیجه چهار بر سه دالیان چین را شکست داد و به فینال رقابت ها رسید.

علیرضا اکبرپور، یکی از چهره های سرشناس آن دیدار دراماتیک است که در تیترما به گفت‌وگو با او پرداخته ایم.

🔸️ از آن بازی خاطره انگیز بگویید. از گلی که زدید تا استقلال از شکست بگریزد.

آن دیدار واقعا یکی از دراماتیک ترین دیدارهای تاریخ بود. ابتدا با دو گل از حریف پیش افتادیم و بعد سه گل دریافت کردیم. به خوبی یه یاد دارم که دیگر استادیوم در ناامیدی فرو رفته بود و می دیدم که تماشاگران کم کم ورزشگاه را ترک می‌کنند.

در این لحظات به بازی آمدم و خدا را شکر موفق شدم گلزنی کنم تا به وقت های اضافه برسیم و در نهایت با یک گل طلایی راهی فینال شویم.

🔸️روی گل طلایی هم شمار اثرگذار بودید.

بله خدا را شکر. می‌خواستم توپ را به علی موسوی برسانم که به دست دروازه بان حریف خورد و مقابل علی افتاد. تا او با یک چرخش، گل طلایی را به ثمر برساند تا پایان آن دلهره های عجیب و غریب، یک صعود دراماتیک باشد.

🔸️بازی هم البته از تلویزیون پخش نشد!

بله متاسفانه. راستش حتی نگران آن بودیم که به خودمان هم اجازه ندهند بازی را برگزار کنیم. آن مسابقه فردای عاشورای حسینی برگزار شد و حال و هوای مذهبی خاصی در ورزشگاه برپا بود. مراسم عزاداری باشکوهی نیز در آنجا برگزار شد و حتی در جریان بازی هم تماشاگران مداحی را ترک نکردند.

🔸️ استقبال آن ها هم بینظیر بود و تاثیرگذار. درست است؟

بله تماشاگران مثل همیشه یاور تیم بودند. به یاد دارم که همگی با لباس مشکی حاضر شده بودند تا یک روز متفاوت را در آزادی تجربه کنند.

🔸️و چقدر حیف که ستاره سوم از چنگ استقلال گریخت!

بسیار حیف شد. ما در فینال هم موقعیت گل بسیاری داشتیم. حتی می‌توان گفت شانزده هفده موقعیت بالای نود درصد داشتیم‌. روز عجیبی بود و هنوز نمی‌دانم چرا توپ هایمان راهی دروازه نشد.

🔸️از ناصرخان بگویید. شما صید خود ایشان بودید.

بله ناصرخان به جوانان از جمله من بهای زیادی می‌داد. بابت این موضوع هم انتقاد زیادی به او وارد شد. می‌گفتند چرا به جای ستارگان، دست روی اکبرپور و امثالهم می‌گذاری و یا فِرِد و مرحوم سرژیک را از آرارات جذب می‌کنی و یا به علی چینی اعتماد می‌کنی.

اما ناصرخان آنقدر به کاری که می‌کرد ایمان داشت که لحظه ای باورش را تغییر نداد و در نهایت در آن دوره با قهرمانی در لیگ ایران و نایب قهرمانی در آسیا ثابت شد که اشتباه نکرده است.

ما در دوره ای نایب قهرمان آسیا شدیم که کمتر کسی حتی به صعود به مراحل پایانی امیدوار بود.

🔸️شما به جز آن گل باز هم در مسابقات آسیایی گل زده اید. از آن‌ها بگویید!

بله مقابل نیروی هوایی عراق گلزنی کردم تا دو بر صفر بازی را ببریم. در برابر العین هم گلزنی کردم. آن پیروزی ما را به جمع چهار تیم برتر رساند.

اما با این همه، باز هم گلی که در دربی پنجاهم به ثمر رساندید بیشتر در یادها ماندگار شده است. درست است؟

بله آن دربی شرایط حساسی داشت. پنج سال بود که فاتح دربی نشده بودیم و در دیدار رفت، آن جنجال ها پیش آمده بود.

🔸️شرایط فعلی استقلال را چگونه می‌بینید؟

استقلال در این فصل تیم شایسته ای بوده است و حالا امید زیادی به قهرمانی دارد. ۶ امتیاز فاصله با رقیب سنتی در جایگاه دوم هم می‌تواند کمک کننده باشد و هم فریب دهنده. کمک کننده از این جهت که آبی ها با استرس کمتری به جمع آوری امتیازات باقیمانده بپردازند و فریب دهنده از این جهت که تصور کنند با این میزان فاصله امتیازی، دیگر حاشیه امنیت خوبی دارند و همین موجب دست کم گرفتن بازی ها شود‌.

به اعتقادم اگر استقلال مقابل سپاهان امتیاز بگیرد، نود درصد راه قهرمانی را رفته است و امیدوارم تیم شایسته استقلال به مراد دلش برسد.

🔸️در فاز هجومی کدام یک بازیکنان فعلی را می‌پسندید؟

یامگا و ژستد را بسیار تاثیرگذار دیده ام.

شاید ژستد گل های کمی زده باشد اما این مهاجم با جای‌گیری ها، حفظ توپ و درگیری در محوطه جریمه حریف، اثر خودش رامی‌گذارد.

خبرنگار: تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی