اینُ چی می‌گی؟!
اینُ چی می‌گی؟!
واقعا هیچ توجیهی ندارد که خودش هم بر خلاف دستورالعمل‌ها عمل کند و جمع زیادی از دانشجویان و نخبگان و خانواده‌های آنان را دچار نگرانی و تشویش کند! این‌جاست که بی‌هیچ تعارفی دیگر حق ندارد گلایه کند.

وزیر بهداشت حق دارد از وزارت کشور گلایه کند که چرا راه‌ها باز هستند و فقط به ارسال پیامک جریمه بسنده می‌شود؛ اما خدا برکت بدهد این ویروس منحوس را! حتی حق دارد از وزارت آموزش و پرورش گلایه کند که چرا بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که مدارس باز خواهند شد؛ خدا برکت بدهد که بدون برگزاری کلاس شهریه میلیونی گرفته می‎شود! باز حق دارد از بسیاری از مردم شکایت کند که اکنون چه وقت برگزاری مراسم عزا و عروسی است، حق دارد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کوچه و بازار و … گلایه کند حق دارد!

اما واقعا هیچ توجیهی ندارد که خودش هم بر خلاف دستورالعمل‌ها عمل کند و جمع زیادی از دانشجویان و نخبگان و خانواده‌های آنان را دچار نگرانی و تشویش کند! این‌جاست که بی‌هیچ تعارفی دیگر حق ندارد گلایه کند.

من و همسرم از سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستیم و بیش‌تر از یک سال است که در امر خطیر نمونه‌برداری از بیماران مشکوک به کرونا جان‌مان را کف دست گرفته‌ایم و حتی خود مبتلا شده‌ایم.

چند روزِ پیش، زمان برگزاری آزمون جامع علوم پایه‌ی دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی بود، آزمونی که معمولاً در سال سوم پزشکی انجام می‌شود و غالبا بیش‌تر از نود درصد دانشجویان قبول می‌شوند و در صورت عدم قبولی چندین بار دیگر می‌توانند آزمون بدهند، حتی می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی همان‌گونه که سال گذشته انجام شد؛ به دانشجویان نمره بدهند و این آزمون برگزار نشده یا به تاخیر بیافتد؛ اما با وجود درخواست‌های فراوان دانشجویان و خانواده‌های آنان و همین‌طور چند انجمن صنفی و چند رییس دانشگاه، این آزمون برگزار شد.

سعید نمکی

ما که قادر نبودیم با ماشین شخصی‌مان -به علت ممنوعیت سفر بین استان‌های شمالی- فرزندمان را به محل امتحان برسانیم، مجبور شدیم که از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنیم که متاسفانه هیچ نظارتی بر آن‌ها در رعایت پروتکل ها نیست و اتوبوس پر از مسافر بود و اکثر مسافران ماسک ساده هم نداشتند.

حالا تصور کنید که این دانشجویان از استان‌های مختلف در سراسر کشور باید خود را به محل آزمون می‌رساندند و یکی دو شبی هم می‌ماندند. با این جال و با کمال تأسف در محل آزمون که نام دانشکده پزشکی را هم بر خود دارد؛ پروتکل‌ها رعایت نمی‌شد و تعداد زیادی از  دانشجویان (بیش از یکصد نفر) در بحبوحه‌ی ظهور کرونای انگلیسی مجبور بودند چند ساعت در فاصله‌ی کم‌تر از یک متری هم بنشینند و  به سوال‌ها پاسخ بدهند .

جال به‌جاست به قول جناب میرسلیم کاندیدای ریاست جمهوری دوره ی قبل بپرسیم:

جناب وزیر! گیرم که در موارد قبل حق داشتید؛ اما اینُ چی می گی؟!

  • نویسنده : حمیدرضا اقبالدوست
  • منبع خبر : اختصاصی