هنرمندان برای دریافت «هنرکارت» تنها ۵ روز فرصت دارند
هنرمندان برای دریافت «هنرکارت» تنها ۵ روز فرصت دارند
فعالان فرهنگ و هنر استان که برای آن‌ها  «هنرکارت» صادر شده است تنها 5 روز فرصت دارند تا کارت صادر شده را دریافت و فعال کنند.

به گزارش تیترما؛ سجاد کوچکی‌نژاد مسئول صندوق اعتباری هنر اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  در گفت و گو با ایرنا گفت:  تا کنون برای ۹۸ نفر از فعالان فرهنگ و هنر استان  «هنرکارت» صادر شده؛ اما به مرور برای دیگر اعضای تحت پوشش صادر و ارسال می شود.

وی ادامه داد: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ارائه‌ی تسهیلات رفاهی در قالب طرح های حمایتی از هنرمندان، اقدام به تهیه‌ی کارت الکترونیکی تحت عنوان هنر کارت کرده است.

کوچکی نژاد ،با بیان این‌که دو هزار و ۳۲۷ نفر عضو صندوق اعتباری هنر گیلان هستند افزود: افراد تحت پوشش با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با اطمینان از عنوان نام‌شان با در دست داشتن مدارک لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این اداره کل مراجعه و برای دریافت هنر کارت اقدام نمایند.

وی اظهار داشت : فعالان فرهنگ و هنر استان که برای آنان کارت یادشده صادر شده است، به محض دریافت ۱۰ روز مهلت دارند تا شماره ۱۶ رقمی کارت را به سامانه ۵۰۰۰۲۸۱۹۰ با همان شماره همراهی که ثبت نام کرده اند برای فعال سازی ارسال نمایند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از  ارسال شماره به سامانه یادشده رمز فعال سازی ارسال می شود و در صورت مفقود شدن کارت دو میلیون ریال برای صدور کارت جدید از صاحب کارت دریافت خواهد شد و روند دریافت مجدد کارت طولانی است.

گفتنی است ؛ هنرکارت فقط به شخصی که کارت به نامش صادر شده تحویل می شود.

 

  • منبع خبر : ایرنا