ققنوس‌وار برمی‌خیزیم روزی…
ققنوس‌وار برمی‌خیزیم روزی…
هواداران استقلال نمی‌دانند در چنین شرایطی که همگان به اوضاع واقف‌اند؛ طمع قهرمانی نمی‌توان داشت و آن‌چه باید به آن پرداخت، یک‌دلی و حمایت از «تیم و سرمربی مستقر» است.

استقلال

تیترما-افشین معشوری /فرهاد مجیدی، آندره‌آ استراماچونی، امیر قلعه‌نویی، وینفرد شفر، پرویز مظلومی، محمود فکری و لابد چند نام دیگر که این روزها ورد زبان هواداران استقلال است آن‌قدر در این تیم نقش داشته‌اند که هوادار آبی‌های تهران گاهی حاضر است همه‌چیز را (تاکید می‌کنم همه‌چیز را) زیر پا بگذارد و هر که را نه مثل او می‌اندیشد به بدترین لفظ خطاب قرار بدهد.

اما همه‌ی این‌ها تنها یک دلیل دارد؛ اوضاع نابه‌سامان این تیم که ریشه در مدیریت دارد و مدیرانی که چه بخواهیم یا نخواهیم توسط وزیر ورزش انتخاب می‌شوند.

بگذارید برای آن دسته که به‌خاطر ندارند، یا نمی‌خواهند به‌یاد بیاورند بگویم که فوتبال تقریبا در تمام جهان-به‌ویژه در کشورهای جهان‌سوم و در حال توسعه- ابزاری سیاسی است که هر چقدر دولت‌ها بخواهند؛ نمی‌توانند انکار کنند.

از این منظر همیشه مشخصا در کشورهایی مانند اسپانیا، اسکاتلند و… تیم‌های مطرح و معتبری نیز وجود داشته‌اند که حکومت چندان به جان گرفتن آن راغب و شایق نبوده است.

این اتفاق؛ حالا -یا سازمان یافته و یا به دلایل تمایلات شخصی- در مورد تیم استقلال شکل گرفته است و برآمدن جریانات اجتماعی روز بر آن شکل فزاینده‌یی نیز می‌زند و این همه در حالی است که هواداران استقلال -به ویژه این‌روزها به دلیل #کرونا- در شبکه‌های مجازی در حال تقابل با یکدیگرند.

هواداران استقلال نمی‌دانند در چنین شرایطی که همگان به اوضاع واقف‌اند؛ طمع قهرمانی نمی‌توان داشت و آن‌چه باید به آن پرداخت، یک‌دلی و حمایت از «تیم و سرمربی مستقر» است.

به تصویر پیوست توجه کنید، هر کدام از این‌ها روزی آمده‌اند و به سهم خود تاثیرشان را در استقلال گذاشته‌اند و برخی‌شان نیز حالا جان به‌جان آفرین تسلیم کرده‌اند.

بگذارید پرسشی مطرح کنم، چند نفر از شما که این متن را خوانده‌اید؛ نفر نشسته بین زنده‌نام رضا احدی و رضا رجبی را می‌شناسد؟ آیا می‌دانید او یکی از وفادارترین بازیکنان استقلال در دهه‌ی پرتلاطم ۶۰ بوده است که هرگز در این سال‌ها نامی از او در نشریات و خبرگزاری‌ها نیامده است، آیا باز فکر می‌کنید چون طرفدار استقلال هستید باید هر روز یک گزینه برای استقلال بتراشید؟

راحت‌تان کنم، این شب و این تب می‌گذرد و تبعیض ماندگار نیست. فعلا تلاش کنید یک‌دل باشید و استقلال‌تان را حمایت کنید تا با هم از فوتبال لذت ببریم؛ ققنوس‌وار بر می‌خیزیم روزی….

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی