هواداران استقلال چند دستگی را کنار بگذارند
هواداران استقلال چند دستگی را کنار بگذارند
واقعیت این‌جاست که عده‌یی پشت‌پرده برای منفعت شخصی خود تقصیر را به گردن این نام‌ها انداختند و باعث چند دستگی و تفرقه میان هواداران شدند.

استقلال

تیترما – رامین معشوری / چند فصل از آخرین قهرمانی استقلال در لیگ می‌گذرد و آبی‌پوشان هنوز موفق به کسب جام نشده‌اند! قلعه‌نویی، مظلومی، منصوریان، شفر، محمود بابایی، مهدی رحمتی، فرهاد مجیدی، افشارزاده، افتخاری، فتحی، خلیل‌زاده، سعادتمند و مددی در نگاه اول شاید به زعم هواداران مشکل اصلی عدم کسب جام باشند؛ اما مشکل اصلی این‌ها نیستند.

واقعیت این‌جاست که عده‌یی پشت‌پرده برای منفعت شخصی خود تقصیر را به گردن این نام‌ها انداختند و باعث چند دستگی و تفرقه میان هواداران شدند. این نام‌ها چه بخواهیم، چه نه! در استقلال خدمت کرده‌اند و گاهی با تصمیمات اشتباه زیان نیز وارد کرده‌اند.

با این وصف، هنوز جامعه‌ی هواداری به‌جای حمایت از نام استقلال و پشتیبانی از کادر فنی دنبال همین تفرقه‌افکنی است.

اواسط دهه‌ی هشتاد تا اوایل نود؛ پرسپولیس نیز دچار همین تفرقه بود. پروین را هو کردند و چرخه‌ی مربیان پرسپولیسی متشکل از دایی، استیلی، پیروانی، درخشان و…  ناکام بودند. بعد از این دوران بود که آن‌ها فهمیدند معضل کجاست و برانکو را استخدام کردند و همگی پشتیبان و حامی شدند.

این‌که الطافی نیز شامل آن‌ها شد البته پر بیراه نیست و به‌قول «مهدی رسول‌پناه» هرکسی سرمربی باشد این تیم قهرمان خواهد شد، هم خلاف واقع نیست و همه‌ی این‌ها حاصل توافق و اجماع کلی میان هواداران و رسانه‌های‌شان است که در فقدان «اتحاد هوادارن استقلال» منجر به کسب چند جام رقابتی و غیررقابتی شد.

هواداران استقلال بعد از گذشت چند فصل ناکامی هنوز متوجه نشده‌اند قهرمانی آن‌ها به‌خاطر فشارهای حاصل از اتحاد هوادار و رسانه‌های‌شان است و دلیل ناکامی آبی‌ها تفرقه و از هم گسستگی است.

  • نویسنده : رامین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی