افزایش عرضه باعث کاهش قیمت مرغ شد
افزایش عرضه باعث کاهش قیمت مرغ شد
با توزیع گسترده توسط شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت مرغ در بازار کاهش یافت.

محمد فیضبه گزارش تیترما؛ محمدعلی کمالی مدیرعامل اتحادیه‌ی سراسری مرغداران گوشتی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور با زنجیره‌های تولید قراردادهایی دارد که در قبال تامین نهاده‌های تولید، برای ذخایر مرغ خریداری می کند که ورود این مرغ به بازار موجب کاهش قیمت‌ها شد.

کمالی افزود: وضعیت عرضه‌ی مرغ در برخی استان‌هایی که مشکل داشتند، شرایط بهتری پیدا کرده است.

بر اساس خبر ایرنا، طی دو تا سه هفته‌ی گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار سراسر کشور به علت کاهش جوجه‌ریزی در مهرماه امسال (ناشی از کم‌بود نهاده‌ها با نرخ مصوب) بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید.

طی روزهای اخیر شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام به توزیع یک هزارو ۵۰۰ تا دو هزار تن گوشت مرغ در بازار سراسر کشور کرده که از این میزان ۹۵۰ هزارتن گوشت مرغ گرم و مرغ منجمد در بازار استان تهران با نرخ‌های مصوب عرضه می‌شود.

نرخ مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد ۱۵ هزار تومان است که در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای توزیع می‌شود.

تیترما پیش‌تر با یک کارشناس گفت‌وگو(این‌جا بخوانید) کرده بود که وی کم‌بود نهاده‌ها و عدم جوجه‌ریزی به سبب گرانی قیمت سویا و دیگر ملزومات را سبب افزایش قیمت مرغ در بازار عنوان کرده بود.

 

بیش‌تر بخوانید

بررسی کم‌بود و افزایش قیمت مرغ؛
با نرخ‌های دستوری مرغ‌دار قادر به تولید نیست