امتیاز داماش به خرمشهر می‌رود یا خرم‌آباد؟
امتیاز داماش به خرمشهر می‌رود یا خرم‌آباد؟
داماش گیلان شرایط مالی چندان خوبی ندارد و نمی‌تواند بدهی‌اش را به کارون اروند خرمشهر بپردازد. به همین دلیل حالا شایعه شده احتمال دارد امتیاز داماش به تیم لیگ دویی خیبر خرم‌آباد واگذار شود.

آرسام پورحسینی / کمتر از ۲ هفته به شروع مسابقات لیگ یک باقی مانده است اما هنوز تکلیف بودن یا نبود داماش گیلان در این رقابت‌ها مشخص نیست. داماش گیلان فصل گذشته با خرید امتیاز تیم کارون اروند خرمشهر توانست به لیگ یک برگردد و در این رقابت‌ها حضور پیدا کند.

داماشی‌ها در فصل گذشته هم شرایط چندان خوبی نداشتند و نه تنها نتوانستند در بین مدعیان صعود قرار بگیرند بلکه حتی چند هفته‌ای هم جزو گزینه‌های سقوط بودند که این اتفاق نیفتاد.
داماش این فصل با سرمربیگری امید هرندی به دنبال روزهای درخشان بود اما قبل از اینکه مسابقات شروع شود اتفاقاتی رخ داد که حالا این تیم را به بلاتکلیفی کشانده است.

گفته می‌شود مالک باشگاه کارون اروند خرمشهر به خاطر اینکه داماشی‌ها هنوز مبلغ انتقال امتیاز تیم‌شان را پرداخت نکرده‌اند، خواستار بازگشت امتیاز لیگ یکی‌شان شدند.

امیر سامری مدیرعامل سابق تیم کارون اروند خرمشهر در رابطه با این مسأله گفت: «در جلسه‌ای که با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان داشتیم اعلام کردند خروج از استان امتیاز اروند خرمشهر مربوط به فصل گذشته بوده و با توجه به اینکه داماشی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و ورزش خوزستان دچار ضرر و زیان شده، این امتیاز باید به خوزستان برگردد و خرمشهری‌ها دوباره باید در لیگ یک تیمداری کنند.»

امتیاز داماش گیلان به خیبر خرم آباد واگذار می شود
سامری در حالی از تیمداری خرمشهری‌ها در لیگ یک صحبت می‌کند که هیچ نشانی از کارون اروند خرمشهر نیست و دیگر تیمی وجود ندارد. تیم کارون اروند خرمشهر فصل گذشته در رقابت‌های لیگ ۲ حضور داشت اما در میانه‌های مسابقات، به دلیل بی‌پولی، کنار کشیدند و تیم کلاً از هم پاشید.

با این شرایط، جمع کردن یک تیم آن هم ۲ هفته مانده به شروع مسابقات بعید و سخت به نظر می‌رسد. پس احتمالاً مسئولان این تیم خرمشهری تلاش خواهند کرد طلب‌شان را از داماش بگیرند و با آن بدهی‌های خود را بپردازند، چراکه بازیکنان و مربیان زیادی از تیم کارون اروند خرمشهر طلب دارند و پیگیر این مسأله هستند.

در طرف مقابل هم داماش گیلان شرایط مالی چندان خوبی ندارد و نمی‌تواند بدهی‌اش را به کارون اروند خرمشهر بپردازد. به همین دلیل حالا شایعه شده احتمال دارد امتیاز داماش به تیم لیگ دویی خیبر خرم‌آباد واگذار شود.

البته قربانعلی الماسخاله رئیس هیأت فوتبال استان گیلان به این مسأله واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد: «اگر تیمی بخواهد از استان بیرون برود باید خروجی بگیرد. تا به حال فرد یا نهادی در مورد این قضیه صحبتی با ما نداشته. شنیده‌ها زیاد است ولی روی شنیده‌ها نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. اگر قرار باشد از ما موافقت بگیرند، ما موافق خروج این تیم از استان گیلان نیستیم.»

با وجود این صحبت‌ها، امید هرندی سرمربی داماش گیلان به خاطر بلاتکلیفی و حرف و حدیث‌هایی که در مورد واگذاری امتیاز این تیم وجود دارد فعلاً تمرینات تیم را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده و به بازیکنان گفته تا زمانی که تکلیف مشخص نشود، نمی‌توانیم تمرین کنیم. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت چه اتفاقی می‌افتد. داماش در گیلان می‌ماند یا اینکه به خرمشهر یا خرم‌آباد می‌رود؟

  • نویسنده : آرسام پور حسینی
  • منبع خبر : ایران ورزشی، 14 آبان 99