نه آقای سعادت‌مند؛ مشکل شما و دوستان هستید
نه آقای سعادت‌مند؛ مشکل شما و دوستان هستید
چند سالی است که می‌بینیم بعد از مدتی مدیرعامل می‌رود و بعدی می‌آید و هر مدیری که از استقلال رفته است، مدیر بی‌کفایت‌تر از او بر صندلی مدیرعاملی استقلال نشسته و این داستان مرتب بازتولید می‌شود.

 

افشین معشوری

 

 

    افشین معشوری

احمد سعادت‌مند مدیرعامل باشگاه استقلال که دو شب پیش با قیافه‌یی حق به جانب به سبک مهران مدیری در شویی شبه‌تلویزیونی برگه‌های توی دست‌اش را دست به دست می‌کرد و به صدر تا ذیل تیم فوتبال استقلال می‌تاخت، در چرخشی آشکار با سایت باشگاه گفت‌وگو کرد و از مواضع‌اش عقب‌ نشست.

معنای مصاحبه‌ها‌ی اخیر احمد سعادت‌مند تها یک چیز است؛ این‌که او سعی دارد با مباحث بی‌ربط و باربط اذهان عمومی و طرفداران استقلال را به سمت و سویی غیر از معضلات و مشکلات مدیریتی‌اش معطوف کند.

او که بعد از بازگشت از قطر در مصاحبه‌یی با سایت رسمی باشگاه استقلال آن‌چه باید می‌گفت و نمی‌گفت را گفت؛ تا سفر بی‌موقع به ایتالیا، قهر فرهاد مجیدی و دیگر کاستی‌های باشگاه را گردن این و آن بیاندازد؛ در اثبات ادعاهایش ناکام ماند و انتقادات بسیاری را متوجه خود کرد.

احمد سعادتمند

سعادت‌مند طوری از قلیان کشیدن بازیکن(یا بازیکنان استقلال) گفت که انگار این اولین بار است که بازیکن (یا بازیکنان) یک تیم ایرانی به این خبط و خطا متوسل می‌شوند و یا از اینستاگردی بازیکنان چنان گفت که همگان باور کردند تمامی اعضای این تیم صبحانه را سر ظهر میل می‌کنند.

حالا پس از شلوغ شدن شهر دوباره با سایت رسمی باشگاه به گفت‌وشنود می‌نشیند و در یک عقب‌نشینی آشکار -که به‌زعم نگارنده تاکتیکی است نه واقعی- می‌گوید: «در خصوص صحبت‌های من درباره قلیان‌کشی و … یک سوتفاهم ایجاد شده که لازم دانستم آن را برطرف کنم. این اقدام غیر حرفه‌ای از سوی یک بازیکن صورت گرفته بوده و نباید این تلقی ایجاد شود که این کار غیرحرفه‌ای از سوی همه یا چندین نفر صورت گرفته است.»

مدیرعامل استقلال غافل از این است تلویحا تمام قصور را متوجه بازیکنان کرده است، در حالی که بی‌کفایتی او و اسلاف‌اش استقلال را از داشتن تیمی کامل در جام قهرمانان ۲۰۲۰ (و حتی لیگ برتر)  محروم کرد، تا جایی که پس از مصدومیت و محرومیت دو بال استقلال، بازیکنی روی نیمکت نبود تا دست‌کم نیمی از قابلیت‌های بازیکن اصلی را داشته باشد.

شیر ریخته شده را دیگر نمی‌توان جمع کرد؛ اما سعادت‌مند می‌گوید: «بازیکنان استقلال، بازیکنانی با تعصب و پرتلاش هستند که مطمئنا در فصل پیش روی برای شاد کردن دل هواداران همه تلاش خود را خواهند کرد.»

حال این‌که با کدام پشتوانه‌ی فنی مدیرعامل کنونی! استقلال مدعی است بازیکنان در فصل پیشِ رو برای دل هواداران تلاش خواهند کرد، با کرام‌الکاتبین است، زیرا همگان چند سالی است که می‌بینیم بعد از مدتی مدیرعامل می‌رود و بعدی می‌آید و هر مدیری که از استقلال رفته است، مدیر بی‌کفایت‌تر از او بر صندلی مدیرعاملی استقلال جلوس نشسته و این داستان مرتب بازتولید می‌شود.

نه آقای سعادت‌مند؛ مشکل شما و دوستان‌تان هستید که بازیکنان، پیشکسوتان و هواداران استقلال را مقابل هم قرار داده‌اید و هر ساله نیز به‌مدت نامعلوم این پروسه را تمدید می‌کنید.

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی