۲۶ پروژه‌ی گردشگری در گیلان افتتاح شد
۲۶ پروژه‌ی گردشگری در گیلان افتتاح شد
با افتتاح 26 پروژه‌ی گردشگری ۹۷۰ تخت به ظرفیت اقامتی گیلان افزوده شد.

گردشگری در گیلان

به گزارش تیترما؛ در آیین گشایش پروژه‌های گردشگری که از طریق ارتباط تصویری توسط رییس‌جمهوری انجام شد؛  ۲۶ پروژه‌ی گردشگری گیلان با اعتباری بالغ بر ۳۲۹ میلیارد تومان افتتاح شد.

بر اساس این گزارش؛ پروژه‌های یادشده توانسته است ۹۷۰ تخت به ظرفیت اقامتی گیلان بیافزاید و برای ۷۳۸  نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

طرح‌هایی که در این مراسم گشایش یافت؛ در شهرستان‌های رشت، فومن، ماسال، شفت، انزلی، رودبار، لاهیجان، رودسر، رضوانشهر، تالش و لنگرود قرار دارند و زمینه‌ساز بهبود و توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری استان شده اند.

ایرنا گزارش داد: در آیین بیست‌ و پنجمین هفته‌ی افتتاح طرح‌های ملی پنجشنبه (۳ مهرماه ۹۹)، چندین طرح گردشگری در استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و مازندران، کرمان و تهران و هم‌چنین ۲۶ طرح در استان گیلان و ۵ طرح در استان یزد با دستور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

در این مراسم ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه‌ی سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری به ارزش هزار و ۶۸ میلیارد تومان با هدف اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر افتتاح شده است.

 

  • نویسنده : تحریریه