رییس دامپزشکی قاینات گفت: در پیشگیری از بیماری بروسلوز یا همان تب مالت، عدم مصرف لبنیات خام و مراقبت در تماس با دام و ترشحات آن بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش تیترما، رضا محمودی زاوه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی ومشترک بین انسان و دام از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد بیش از ۲۸۷ هزار راس دام سنگین و سبک واکسینه شدند.

وی افزود: این تعداد واکسینیاسیون توسط اکیپ‌های بخش دولتی علیه بیماری‌های مشترک همچون شاربن، بروسلوز و هاری انجام شده است که خوشبختانه در سال‌های اخیر موردی از بیماری شاربن و هاری مشاهده نشده است.

رییس دامپزشکی قاینات گفت: در خصوص بیماری بروسلوز یا همان تب مالت نیز با همکاری شبکه بهداشت مناطق خطر در دستور کار دامپزشکی است که امید است این روند کاهشی ادامه داشته باشد و همراهی و همکاری مردم در کنترل این بیماری نقش به‌سزایی دارد.

محمودی زاوه تصریح کرد: این بیماری‌ها به شدت خطرناک بوده و عامل این بیماری‌ها می‌توانند از طریق تماس با دام آلوده و یا مصرف محصولات آن‌ها به انسان منتقل شود که در همین خصوص دام‌های شهرستان علیه این بیماری‌ها واکسینه شدند تا دام‌ها ایمن شده و در صورت مصرف، فرآورده‌های خام دامی سالم به دست مردم برسد.