حضور پرشمار فلامینگو در پناه‌گاه سرخانکل
حضور پرشمار فلامینگو در پناه‌گاه سرخانکل
امسال پناه‌گاه حیات‌وحش سرخانکل استان گیلان میزبان جمعیت زیادی از فلامینگوهای مهاجر است.

به گزارش تیترما، ساسان اکبری‌پور در گفت وگو با ایسنا از حضور چشم‌گیر فلامینگو در پناهگاه حیات وحش سرخانکل خبر داد و گفت: پس از چند سال، امسال ۲ هزار قطعه فلامینگو به این پناهگاه کوچ کردند.

وی وجود امنیت، غذای کافی و شرایط آب و هوایی مناسب را از دلایل حضور چشمگیر این پرندگان زیبا عنوان کرد.

وی تصریح کرد: فلامینگوها پرندگان حساسی هستند و نیاز به حفاظت زیادی دارند و به محض شنیدن سرو صداهایی از جمله صدای شلیک اسلحه بلافاصله اقدام به ترک محل زمستان گذرانی می‌کنند و به همین دلیل تقاضا داریم همه کمک کنند تا محیطی امن این پرندگان حفظ شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی شاهد ورود تعداد بیش‌تری از پرندگان مهاجر به استان باشیم و از گردشگران و مردم استان تقاضا داریم تا مراقب پرندگان باشند و در صورت مشاهده پرنده ضعیف و آسیب دیده، بلافاصله مراتب را به اداره‌ی محیط زیست شهرستانها اطلاع دهند تا برای نجات پرنده اقدامات لازم صورت گیرد.

اکبری پور اظهار کرد: از شهریور امسال تاکنون ۱۳۴هزار قطعه پرنده‌ی مهاجر برای زمستان‌گذرانی در اکوسیستم‌ها و تالاب‌های گیلان فرود آمده‌اند.

وی افزود: این پرندگان مهاجر از شمال اروپا و سیبری در تالاب‌های بین المللی‌انزلی، پارک‌ ملی‌بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه صومعه سرا فرود آمدند.