جنرال الکتریک در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت می‌کند
جنرال الکتریک در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت می‌کند
سخن‌گوی شرکت جنرال الکتریک آمریکا اعلام کرد از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای همکاری در تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی مجوز گرفته است.

به گزارش تیترما خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز خبر داد: سخن‌گوی شرکت جنرال الکتریک آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا به این شرکت مجوز داده است تا در تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی که به اشتباه توسط پدافند هوایی ایران مورد هدف قرار گرفت مشارکت کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اوایل ماه جاری گفته بود که کاخ سفید برای حضور شرکت‌های آمریکایی و یا هر کسی دیگر در تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی معافیت تحریمی صادر می‌کند.

دلیل حضور شرکت جنرال الکتریک آمریکا در این تحقیقات این است که این شرکت آمریکایی به همراه شرکت سفران فرانسه مالک شرکت CFM ،‌سازنده موتورهای هواپیماهای ۷۳۷ است.

گفتنی است؛ ایران خواستار تجهیزاتی از فرانسه و آمریکا است تا بتواند اطلاعات مربوط به جعبه سیاه هواپیما را بازیابی کند. اما بنا به اعلام گفته سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون پاسخ مثبتی به درخواست ایران داده نشده است.