سخن‌گوی وزارت امورخارجه حضور سفیر انگلیس در تجمع دانشگاه امیرکبیر و تقاضای برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش سطح روابط تهران و لندن گفت: اقدامی که سفیر انگلیس انجام داد خلاف شئونات دیپلماتیک و اقدامی غیرمتعارف بود.

به گزارش تیترما، سید عباس موسوی با بیان این که در همین چارچوب وزارت خارجه بیانیه‌ی واضح و محکمی را منتشر و ابعاد قضیه را اعلام کرد گفت: اقدام صورت گرفته از سوی سفیر انگلیس واقعا غیر قابل قبول و خلاف شئونات دیپلماتیک بود. ما این اقدام را مشکوک می‌دانیم و احساس می‌کنیم نوعی تعمد در آن بوده است.

سخن‌گوی وزارت خارجه ادامه افزودد: مردم ما نیز با توجه به سوابق دولت انگلیس، مطالباتی را در این زمینه داشته‌اند که به این مطالبات توجه شده ولی شما باید توجه کنید آداب دیپلماتیک روند خاص خود را دارد.

موسوی با بیان این که نمی‌دانم خروج ایشان از ایران موقت بوده یا این‌که طبق بیانیه‌ی وزارت خارجه انگلیس ایشان بار دیگر به تهران برمی‌گردد، ادامه داد: سفیر و دولت انگلیس به بند پایانی بیانیه‌ای که ایران در این زمینه منتشر کرد، توجه کنند، چرا که ما در آن بیانیه گفتیم که در صورت تکرار این گونه اقدامات موضع ما صرفا احضار نخواهد بود.

بنا بر گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: دیپلمات‌های خارجی مقیم ایران طبق قوانین بین المللی و داخلی از احترام برخوردارند تا جایی که قوانین و مقررات را رعایت کنند. ایران حافظ امنیت آن‌ها و اماکن دیپلماتیک‌شان است، ولی آن‌ها نیز باید توجه کنند که اقدامات خلاف دیپلماتیک مرتکب نشوند و امیدواریم آن‌ها پس از این اتفاق متوجه قاطعیت ایران در این گونه مسائل شوند و دیگر این گونه اتفاقات تکرار نشود.