معصومه کریمی، ۱۸ سال پس از زیر آسمان شهر
معصومه کریمی، ۱۸ سال پس از زیر آسمان شهر
«معصومه کریمی» را هنوز بسیاری از ما با سریال «زیر آسمان شهر» و در نقش همسر مهران غفوریان می شناسیم ، سریالی که در حدود 18 سال پیش ساخته شد و یکی از ماندگارترین سریال های تلویزیون است.

«معصومه کریمی» را هنوز بسیاری از ما با سریال «زیر آسمان شهر» و در نقش همسر مهران غفوریان می شناسیم ، سریالی که در حدود ۱۸ سال پیش ساخته شد و یکی از ماندگارترین سریال های تلویزیون است.

این بازیگر متولد سال ۱۳۵۳ در تهران است و به گفته خودش، تئاتر خانه اول اوست. او به هنر علاقه دارد و در کنار بازیگری شعر هم میگوید و عکاسی می کند. سفر هم از جمله علاقه مندی های او به شمار می رود.


«معصومه کریمی» کار بازیگری را از سال ۱۳۶۹ و زمانی که ۱۶ ساله بود، از تئاتر آغاز کرد. کریمی با فیلم «جاده عشق» به کارگردانی رجب محمدین به سینما وارد شد و با مجموعه «پرواز ۵۷» به کارگردانی مهران مدیری به عرصه تلویزیون پا گذاشت اما شهرت وی را باید مدیون سریال «زیر آسمان شهر» دانست.


کریمی بعد از این سریال از دنیای بازیگری در تلویزیون اندکی فاصله گرفت و کمتر کار در تلویزیون را پذیرفت. او بیشتر بازیگری را در تئاتر ادامه داد و در این حوزه توانست بعد از ۲۶ سال به آرزویش برسد و تندیس بهترین بازیگر زن جشنواره تئاتر فجر را به دست بیاورد.


کریمی در سریال «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان جلوی دوربین رفت و در نقش سارا حضور یافت. او زن مهربان و صبوری بود که نقش همسر مهران غفوریان را ایفا می کرد. این سریال طنز و جذاب در سال ۱۳۸۰ ساخته و از شبکه سه سیما پخش شد. زیر آسمان شهر جزو مجموعه هایی به شمار می رود که در زمان پخش اولش توانست بینندگان فراوانی را با خودش همراه کند. این سریال پربیننده روایتگر زندگی روزمره چند همسایه است که در یک آپارتمان زندگی می کنند. در این سریال حمید لولایی، یوسف تیموری، مهتاج نجومی، مهران غفوریان و معصومه کریمی جلوی دوربین رفته اند. هنوز تکه کلام های این سریال بین مردم رواج دارد و بسیاری قصه های آن را به یاد دارند.

  • منبع خبر : فارس