به خودکفایی رسیده بودند
به خودکفایی رسیده بودند
مدیرکل کمیته‌ی امداد استان کردستان با اعلام جزئیات حمایت‌های این نهاد از خانواده آزاد و فرهاد خسروانی، کولبران جان باخته‌ی مریوانی در ارتفاعات کردستان گفت: این خانواده از سال ۷۶ تحت حمایت کمیته امداد قرار داشته‌اند.

 

به گزارش تیترما، محمدرسول شیخی‌زاده در گفت‌و‌گو با ایسنا با ابراز تاسف از فوت ۲ جوان کولبر مریوانی اظهار کرد: این خانواده ساکن روستای «نی» از توابع شهرستان مریوان هستند که به دلیل ضعف سلامت سرپرست خانواده و توانایی نداشتن در تامین معیشت خانوار، از سال ۷۶ تحت حمایت کمیته‌ی امداد قرار داشته‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ و همزمان با رسیدن فرزندان خانواده به سنین جوانی و نوجوانی و با تشخیص مسئولان کمیته امداد، طبق آئین‌نامه‌های داخلی این نهاد، به منظور توانمندسازی خانواده، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به سرپرست خانوار ارائه شد که پس از به خودکفایی رسیدن، طبق قانون از چرخه‌ی حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

مدیرکل کمیته‌ی امداد استان کردستان خاطرنشان کرد: متاسفانه با گذشت مدتی و بر اثر نوسانات اقتصادی و شرایط خاص حاکم بر کشور، درآمدزایی طرح اشتغال این خانوار با مشکل مواجه شد و با اعلام نیاز دوباره، این خانواده مجددا از اواخر سال ۹۷ تحت حمایت کمیته‌ی امداد قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: عثمان خسروی پدر این خانواده طی مدت مذکور از کلیه‌ی خدمات امداد از جمله احداث مسکن روستایی، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، مستمری ماهانه، خدمات درمان و … برخوردار بوده؛ اما به دلیل ناتوانی جسمی و ضعف بینایی، به ناچار ۲ پسر خانواده به کار کولبری مبادرت ورزیدند که این حادثه تلخ و ناگوار برای آنان پیش آمد.

شیخی‌زاده با اشاره به بازدید مسئولان کمیته امداد از خانواده خسروی طی روزهای اخیر، گفت: در این مدت نیز مبلغی حدود پنج میلیون تومان برای مخارج جاری به همراه سبد غذایی به ارزش یک میلیون تومان از سوی کمیته امداد به خانواده ارائه شده است.

عثمان، پدر دو کولبر جان باخته پیش از این به ایسنا گفته بود: درگذشته تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بوده است؛ اما حدود دو سال از حمایت های کمیته‌ی امداد محروم شده بود که طی این چند روز دوباره تحت پوشش قرار گرفته و گاز خانه شان نیز وصل شده است.

 

در این‌باره بیش‌تر بخوانید:

در این باره ببینید: