رییس کمیته‌ی امور استان‌های فدراسیون فوتبال گفت: این‌که در رسانه‌ها یا صدا و سیما مطرح می‌شود برگزاری انتخابات گیلان غیر قانونی بوده، اصلا درست نیست.

به گزارش تیترما از ایسنا؛ عبدالکاظم طالقانی، عضو هیئت رییسه‌ی فدراسیون فوتبال در خصوص مطرح شدن بحث انتخابات استان گیلان گفت: این‌که یک برنامه تلویزیونی قسمتی از زمان خود را به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال گیلان اختصاص داده و اعلام کرده که برگزاری انتخابات بدون حضور مدیرکل وزارت ورزش و جوانان گیلان غیرقانونی است، باید بگویم متاسفانه بدون داشتن اطلاعات دقیق و مطرح کردن مطالب در رسانه ملی، باعث می‌شوند که اطلاعات نادرست به افکار عمومی انتقال دهند.

او ادامه داد: در بند ماده‌ی ۱۴ اساسنامه‌ی فدراسیون فوتبال دو تبصره وجود دارد که در تبصره‌ی اول این بند عنوان شده که برگزاری انتخابات بر عهده‌ی رییس فدراسیون فوتبال بوده و در صورت عدم حضور وی، یکی از نواب رییس فدراسیون می‌توانند مجمع را برگزار کنند. اگر رییس یا نواب رییس حضور نداشته باشند؛ مسئولیت برگزاری مجمع بر عهده‌ی مدیر کل وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

رییس کمیته‌ی امور استان‌ها ادامه داد: مجمع انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان گیلان با حضور نایب رییس فدراسیون انجام شده و کاملا قانونی بوده و هیچ شائبه‌یی در خصوص این مجمع وجود نداشت.

طالقانی در ادامه گفت: ضمن این‌که بر اساس صورت‌جلسه‌یی که در وزارت ورزش بین رییس فدراسیون فوتبال، رییس حراست وزارت ورزش و جوانان و آقایان اسبقیان و رغبتی به امضا رسید، اعلام شده که اگر سازمان بازرسی استان نسبت به مسئله‌ی بازنشستگی مطلبی را عنوان کرده باشد، نیاز است جلسه‌یی برای رفع موضوع برگزار شودو بررسی لازم صورت گیرد که هیچ‌گونه مطلبی در خصوص بازنشستگی از سوی بازرسی توسط استان اعلام نشده و در صورت تمایل، برای روشن شدن افکار عمومی نامه‌هایی که در این زمینه ارسال شده است را منتشر خواهیم کرد.

او در پایان گفت: مدیر کل وزارت ورزش و جوانان استان گیلان به صراحت و غیر واقعی اعلام می‌کند چون ما نبودیم، برگزاری انتخابات غیر قانونی است. انتظار ما از رسانه‌ی ملی این است که ابتدا در خصوص مطالبی که مطرح می‌شود، تحقیق کنند و سپس مطالب مد نظر را در رسانه‌ی ملی مطرح کنند.