یک تارنمای فوتبالی انگلیس نوشت: «علیرضا جهانبخش» در پیروزی ۲ بر صفر برایتون برابر بورنموث با نمایشی تحسین برانگیز موفق به گلزنی شد اما ادامه همکاری وی جمع مرغ‌های دریایی همچنان مبهم است.

به گزارش تبترما از ایرنا، تارنمای brightonandhoveindependent که اخبار مرتبط با باشگاه برایتون را پوشش می‌دهد، در گزارش خود آورده است: جهانبخش ۲۶ ساله پس از انتقال رکوردشکن خود در سال ۲۰۱۸ با مبلغ ۱۷ میلیون پوند از آلکمار هلند به برایتون، نخستین گل خود را در لیگ جزیره به ثمر رساند.

وینگر ایرانی از ابتدای فصل جدید تا شنبه هفته جاری به ندرت فرصت بازی را در تیم تحت هدایت «گراهام پاتر» پیدا کرد و دیدار با بورنموث نخستین حضور وی در ترکیب برایتون در فصل جاری لیگ برتر انگلیس بود.

ستاره تیم ملی ایران برای باز کردن دروازه «آرون رمزدیل» گلر بورنموث تنها به سه دقیقه زمان نیاز داشت و بدین ترتیب سریع‌ترین گل تارخ باشگاه برایتون را نیز به ثمر رساند.

شادی بعد از گل جهانبخش نیز آمیخته با احساساتی تاثیرگذار بود اما اینکه آیا این اتفاق شروعی تازه برای وی در برایتون بود یا تنها یک یادآوری برای تیم‌های خواهان وی در بازار نقل و انتقالات ژانویه است، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آیا او تمایل دارد تا پایان فصل با برایتون بماند؟ «بله، چرا که نه، احساس خوبی دارم»؛ این پاسخ جهانبخش بعد از بازی بود.

وی در ادامه گفته بود: همینجا هستم و هیچ برنامه دیگری ندارم و حتی در این مورد با هیچکس صحبتی نکرده ام اما خواهیم دید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

علیرضا ادامه داد: صادقانه در مورد این موضوع با باشگاه حرف نزده ام بنابراین اطلاعی از آینده ندارم. هر فوتبالیستی دوست دارد به طور پیوسته بازی کند. شما (خبرنگاران) هم همینطور هستید و دوست دارید کارتان را بی‌وقفه انجام دهید. اگر به یکباره کسی بخواهد شما را متوقف کند، احساس عجیبی به شما دست می‌دهد. به عنوان فوتبالیست، فوتبال شغل من است. دوست دارم در تک تک بازی ها به میدان بروم اما این تصمیم سرمربی است. سعی می کنم همیشه به این تصمیم احترام بگذارم.

جهانبخش در باشگاه پیشین خود در هلند همواره در ترکیب اصلی بود و وی اذعان داشت که راه یافتن به ترکیب اصلی برایتون از لحاظ ذهنی طاقت‌فرسا بوده است.

وی در این باره گفته بود: انتظار چنین اتفاقی را نداشتم. فصل گذشته از لحاظ آماری بهترین فصل من نبود و بعد از آن تعداد زیادی از بازی‌ها را از دست دادم و سپس مصدومیت جام ملت‌های آسیا پیش آمد. سرمربی جدید از راه رسید و تلاش کرد تا تاکتیک‌های خود را با بازیکنان جدید امتحان کند و این موضوع کاملا قابل درک بود اما امیدوار بودم زودتر از این ها نوبت به من برسد. با این وجود باز هم به تصمیم سرمربی احترام گذاشتم. هرگز گلایه نکردم اما درون خودم مستاصل بودم.

پاتر نیز در مورد جهانبخش گفت: علیرضا را دوست دارم و از عملکرد او راضی هستم. او بُُعد متفاوتی را برای ما به ارمغان آورد.