پیکر «پله» افسانه‌یی در زمین فوتبال+ آلبوم عکس
پیکر «پله» افسانه‌یی در زمین فوتبال+ آلبوم عکس
مردم برزیل و عاشقان فوتبال امروز با یکی از چهره‌های تکرار نشدنی فوتبال جهان وداع کردند تا سفر «پله» که از زمین فوتبال آغاز شده بود، ساعاتی قبل از خاکسپاری پیکر او را مجدد به مستطیل سبز آوردند تا در تاریخ ماندگار شود.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو

به گزارش تیترما؛ ایرنا نوشت: ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقب به پله امروز برای آخرین بار در برابر چشمان هوادران و علاقه‌مندان خود به زمین رفت تا از همان جایی که ستاره شد برای همیشه در قلب برزیلی‌ها جاودانه شود.

مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل که سه قهرمانی با این تیم را در جام‌جهانی تجربه کرده است بعد از مدت‌ها درگیری با شرایط سخت و بیماری در نهایت در سن ۸۲ سالگی درگذشت تا دنیای پرهیجان فوتبال بازهم یکی دیگر از چهره‌های بی‌بدیل خود را از دست بدهد.

بعد از هماهنگی‌های صورت گرفته، امروز پیکر بی‌جان مردی که هیجان و زیبایی را به فوتبال هدیه داده بود تحت تدابیر امنیتی و با اسکورت پلیس از بیمارستان آلبرت انیشتین سائوپائولو به ورزشگاه اف سی سانتوس جایی که پله بیشترین بازی‌های باشگاهی خود را در آنجا انجام داده بود منتقل شد تا برای آخرین بار در مستطیل سبز حضور یابد.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو

خیل عظیم مسئولان فیفا و فوتبال برزیل، ورزشکاران، هواداران و علاقه‌مندان به وی در این ورزشگاه حاضر شدند تا با مرد تکرار نشدنی فوتبال این کشور وداع کنند، مراسمی که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت تا همه دوستداران او فرصت خداحافظی با او را داشته باشند.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با حضور در کنار تابوت مرد افسانه‌ای فوتبال برزیل برای آخرین‌بار قدردان بازیکنی بود که میلیون‌ها انسان را عاشق واقعی فوتبال و مستطیل سبز کرده بود، پله آنقدر برای مردم برزیل مهم و ارزشمند بود که ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل بعد از مرگ وی سه روز عزای ملی اعلام کرد تا امروز هواداران فوتبال برای وداع با او ساعت‌ها در انتظار بمانند، مردمانی که با حمل پرچم و پلاکاردهایی یاد و نام او را گرامی داشتند.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو

پله در تابوتی سیاه رنگ در مرکز ورزشگاه و بر روی زمین چمن گذاشته شد، خانواده و میهمانان ویژه در زیر آلاچیقی که در این محل قرار داده شده برای آخرین بار او را بدرقه کردند.

او در دوران بازی خود و در ۱۳۶۳ بازی ۱۲۷۹ گل را به ثمر رساند و اولین بازیکن تاریخ فوتبال شد که در سه دوره‌ جام‌جهانی (۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰) همراه با برزیل طعم شیرین قهرمانی را چشید. مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم ملی برزیل با آنکه کسالت داشت اما برای بازیکنان کنونی این تیم در جام‌جهانی قطر بارها پیام‌هایی با مضمون حمایت و موفقیت فرستاد اما شکست و حذف آنها از جام‌جهانی آخرین خاطره تلخ پله را رقم زد.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو

او در سال ۲۰۲۰ و پس از شنیدن خبر فوت دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین گفت که امیدوارم روزی برسد که دوباره و این بار در بهشت فوتبال بازی کنیم.

طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است این مراسم ۲۴ ساعت ادامه داشته باشد و طی تشریفاتی که از قبل اعلام شده فردا به خاک سپرده شود. بعد از مراسم وداع، پیکر پله بعد از عبور از خیابان‌های شهر سانتوس به نکروپل اکومنیکا محل دفن اسطوره فوتبال برزیل منتقل خواهد شد تا در مراسمی که تنها اعضای خانواده و میهمانان ویژه اجازه حضور در آن را دارند، به خاک سپرده شود.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو

  • منبع خبر : ایرنا