شهردار معزول رشت با حکم دیوان عدالت اداری به‌کار بازگشت
شهردار معزول رشت با حکم دیوان عدالت اداری به‌کار بازگشت
سید امیرحسین علوی شهردار پیشین رشت که ۲ ماه گذشته از سمت خود برکنار شده بود با حکم موقت دیوان عدالت اداری بار دیگر پست شهرداری این شهر را به‌دست گرفت.

شهردار رشت

به گزارش تیترما؛ سخنگوی شورای اسلامی رشت روز پنجشنبه با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حکم موقتی که شهردار پیشین رشت از دیوان عدالت اداری دریافت کرد، این حکم پس از ابلاغ  به شورا، فرمانداری و استانداری اجرا شده‌است.

نادرحسینی اظهار داشت: رییس شورای اسلامی رشت نیز با سرپرست شهرداری این شهر مبنی بر ابلاغ این حکم، مکاتبه‌ای داشت و اعلام کرد که علوی به عنوان شهردار رشت از امروز  کار خود را آغاز کند.

سید امیرحسین علوی شهردار رشت ۱۸ تیرماه امسال با رای اعضای شورای اسلامی این شهر برکنار شد، “علوی” هفتم مهرماه پارسال در جلسه علنی شورا با ٩ رای به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده‌ بود و پنجم آبان ماه پارسال با دریافت حکم از سوی وزارت کشور رسما کلید شهرداری رشت را به دست گرفت اما در کمتر از سه ماه موضوع طرح سوال و استیضاح از او آغاز شد.

شهردار پیشین رشت در نهایت بعد از برگزاری چندین جلسه طرح سوال و استیضاح با هشت رای اعضای شورای اسلامی رشت برکنار شد و آنان بلافاصله بعد از برکناری وی، “مجتبی خدمت‌بین دانا” از کارکنان شهرداری رشت که پیش از این نیز پست‌هایی در این مجموعه داشته را با ۹ رای به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب و معرفی کردند.

طی هفته جاری رئیس شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری حکم خود را مبنی بر توقف مصوبه شورا در رابطه با عزل شهردار رشت اعلام و عنوان کرد که تا تعیین تکلیف نهایی و صدور رای قطعی امیرحسین علوی سکان مدیریت شهری رشت را یکبار دیگر بر عهده می‌گیرد.

  • منبع خبر : ایرنا