رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسید
رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسید
 معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسید.

آموزش و پرورش

به گزارش تیترما؛ سعید عسگری در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در گفت و گو با ایرنا از رسیدن رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت خبر داد.

وی با بیان اینکه پس از کش و قوس‌های فراوان اکنون با هماهنگی‌های انجام شده میان وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است، اظهارداشت: آغاز اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم است که به مرحله عمل رسیده و هدف از انجام آن، حفظ شأن و مقام شامخ معلم و ارتقای جایگاه و صلاحیت معلمان و افزایش رضایت شغلی آنان است.

به گزارش ایرنا، خبر ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان ۱۲تیرماه امسال پس از چندین ساله مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد.

پس از رفع ایرادات آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، این ایرادات اصلاح شد و در پانزدهم مردادماه سال جاری آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز بازشده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مردادماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.
براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، قریب ۸۱۰ هزارنفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

  • منبع خبر : ایرنا