صادق ورمزیار: استقلال سال ۷۰، رویایی ترین تیم تاریخ بود!
صادق ورمزیار: استقلال سال ۷۰، رویایی ترین تیم تاریخ بود!
زمانی که من با منصورخان پورحیدری گذراندم با خانواده ام نگذراندم. واقعا افتخار می‌کنم که منتخب ایشان بوده ام. همه تلاشم این بوده که بتوانم به نوبه خودم از رفتارهای ایشان الگوبرداری کنم.

استقلال

به گزارش تیترما، هفتم مرداد سی و یک سال پیش، استقلال ایران موفق شد با شکست لیائونینگ چین قهرمانی خود را جشن بگیرد و برای دومین بار بر بام آسیا بایستد.
فرصت را مغتنم دانستیم تا با صادق ورمزیار یکی از اعضای آن تیم قهرمان به گفتگو بپردازیم.

سی و یکمین سالروز قهرمانی استقلال را پشت سر گذاشتیم. می‌خواهیم فلش بک بزنیم به مرداد سال ۷۰ و جو تیم قهرمان را بررسی کنیم. از آن روزها برایمان صحبت کنید.

بی اغراق آن تیم یکی از رویایی ترین تیم های تاریخ استقلال بود. تیمی متشکل از بزرگان و باتجربه ها از جمله عبدالعلی چنگیز و شاهین بیانی و جعفر مختاری فر و.. که واقعا یکی از افتخارات زندگی من هم بازی شدن با آن ها بود.
آن قهرمانی نتیجه زحمات یک تیم کامل و یکدست بودیم .

استقلال در کل عملکرد خوبی در آن دوره از بازی ها داشت.

بله همینطور است. این موضوع نتیجه درایت مرحوم منصورخان بود که پیش از مسابقات در اردویی ۲۰ روزه در یکی از شهرهای شمالی که آب و هوایی نزدیک به بنگلادش داشت ما را با شرایط مسابقات آماده کرده بود. شخص دیگری بنام آقای صالح نیا هم مسائل بدنی و بدنسازی را به خوبی زیر نظر داشتند تا تیم با تمام قوا راهی مسابقات شود.

حریفان هم البته همه قدر بودند.

بله حریفان قدرتمندی داشتیم. ما نماینده ای از تایلند را شکست دادیم که چند سال بعد قهرمان آسیا شدند. در مرحله بعد محمدان بنگلادشی را بردیم که پرسپولیس را در تهران شکست داده بود.
همین تیم لیائونینگ چین هم سال گذشته قهرمان آسیا شده بود و تیم بسیار خوبی بود.

از شاگردی منصورخان پورحیدری برایمان بگویید.

ایشان واقعا پدر معنوی و دوم من هستند. زمانی که من با منصورخان گذراندم با خانواده ام نگذراندم. واقعا افتخار می‌کنم که منتخب ایشان بوده ام.
همه تلاشم این بوده که بتوانم به نوبه خودم از رفتارهای ایشان الگوبرداری کنم.

آقای ورمزیار؛ آن موقع کمتر کسی تصور می‌کرد که این آخرین قهرمانی آسیایی استقلال برسد. سال هاست که این تیم از این شرایط دور است. فکر می‌کنید چه اتفاقی باید رخ دهد تا استقلال مجددا به آن روزها برگردد؟

ما خودمان هم اصلا چنین چیزی را پیش بینی نمی‌کردیم. حتی ما دوره بعد هم به فینال رسیدیم و واقعا با بدشانسی در ضربات پنالتی مغلوب الهلال شدیم و به عنوان نایب قهرمانی رسیدیم. پس از آن کم کم از آن شرایط خوب دور شدیم. تعدادی از بازیکنان به دیگر تیم ها رفتند و عده ای هم ترانسفر شدند.
حالا هم استقلال برای رسیدن به موفقیت باید چندین برابر قبل تلاش کند و ابتدا موانع ورود به آسیا را برطرف کند و سپس با برنامه ریزی به این مهم برسد.
امیدوارم این امر یک بار دیگر رخ دهد تا هواداران دوباره شاد و خرسند شوند.