آینده‌ی نیمکت تیم ملی فوتبال در هاله‌یی از ابهام!
آینده‌ی نیمکت تیم ملی فوتبال در هاله‌یی از ابهام!
دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم با یک تیم همدل راهی کارزار جهانی خواهیم شد. چرا که حالا اختلاف نظر بازیکنان عیان شده است. پس تیم ملی این ویژگی مثبتش را هم از دست داده است.

تیم ملی ایران

تیترما- تینا نجفی/ چندی پیش مسئولان تیم ملی فوتبال صراحتا اعلام کردند که قرار نیست تغییر و تحولی متوجه نیمکت تیم ملی شود و یوزها با همین کادر کنونی عازم قطر خواهند شد. هرچقدر که کلمات آن بیانیه قاطعانه بود اما در اقناع اهالی فوتبال موفق نبود و همچنان سایه کی‌روش بر سر اسکو و دوستانش سنگینی می‌کرد.

زمزمه های تغییر نه تنها فروکش نکرد بلکه ظرف روزهای گذشته ‌یک‌بار دیگر با شایعه بازگشت مرد پرتغالی جدیت بیشتری یافت. موضوعی که به مبحث اصلی گفتگوهای ورزشی بدل شد اما در کنار اظهارنظرهای راضی و شاکی فوتبالی ها، اقدام بازیکنان به اظهارنظر دراین باره اتفاق عجیبی بود که روز جمعه رخ داد.

ابتدا یک استوری مشترک میان چند تن از بازیکنان تیم ملی دست به دست شد که مفاد آن بر حفظ کادر فنی حداقل تا پایان جام جهانی تاکید داشت. سردار آزمون، علیرضا بیرانوند،‌ حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و مهدی قایدی از جمله نفراتی بودند که این استوری را در صفحه شخصی شان به اشتراک گذاشتند. نکته جالب، پیوستن بازیکنانی مثل سعید صادقی و امیرحسین حسین زاده به این ملی پوشان بود که ظاهرا اثبات کرد برای استوری گذاشتن، تعداد بازی ملی چندان تاثیرگذار نیست.

در ادامه اما کاپیتان‌ها به ماجرا ورود کردند و با انتشار یک استوری با مفادی متضاد با نسخه اولیه، به صحبت های آزمون و رفقا واکنش نشان دادند. بازیکنانی نظیر حاج صفی، جهانبخش، پورعلی گنجی، کریمی، قدوس، طارمی و عابدزاده با گلایه از هم تیمی هایشان که متن نخستین را به نوعی از قول همه بازیکنان روایت کرده بودند، واکنش نشان دادند و در پایان تلویحا خواستار ایجاد تغییر شرایط تیم ملی شدند.

حالا که این اتفاق غیرمنتظره رخ داده است، بیان چند نکته شاید خالی از لطف نباشد.

۱. نکته نخست این است که دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم با یک تیم همدل راهی کارزار جهانی خواهیم شد. چرا که حالا اختلاف نظر بازیکنان عیان شده است. پس تیم ملی این ویژگی مثبتش را هم از دست داده است.

۲. مسئولان تیم ملی برخلاف قاطعیت بیانیه های قبل هرگز از خیر تغییر اسکوچیچ منصرف نشده بودند که اگر چنین بود، زمزمه های بازگشت کی روش این چنین جدیت نمی‌یافت. شاید بهتر بود تکلیف کادر از ماه ها قبل روشن می‌شد. انگار هنوز خیلی‌ها وخامت اوضاع و نزدیکی به جام جهانی را درک نکرده اند.

۳. آیا کسی در تیم ملی نیست که به بازیکنان گوشزد کند که اظهار نظر درباره بقا و یا جدایی کادر فنی در حیطه اختیاراتِ آن‌ها نیست؟!

۴. چندی پیش برخی تیم‌ها مدعی شدند که در قرارداد بازیکنان جدیدالورود یک تیم خاص، بندهایی نظیر تضمین حضور در جام جهانی داده شده است. اینکه امروز همان چهره ها علی رغم نداشتن یک بازی ملی جزو استوری گذاران و حامیان بوده اند، یکبار دیگر این فرضیه را در فضای هواداری به راه انداخت. بی توجه به صحت و یا سقم این ادعا، باید اعتراف کرد که بازیکنانِ مثلا حرفه ای فوتبال هنوز متوجه نیستند که رفتارهایشان چه تاثیری در اذهان عمومی خواهد گذاشت و تا چه حد باشگاه هایشان را به دردسر خواهد انداخت.

۵. هنوز حضور هیچ فردی روی نیمکت تیم ملی قطعی نشده است. هر چند کی‌روش شانس بالایی برای بازگشت دارد اما بااتفافات پیش آمده می‌توان نتیجه گرفت که لااقل اسکو آن نفری نیست که در قطر، بر نیمکت ایران جلوس می‌کند.

  • منبع خبر : اختصاصی