صادق ورمزیار: ای کاش مجیدی تصمیم جدایی‌اش را زودتر اعلام کرده بود!
صادق ورمزیار: ای کاش مجیدی تصمیم جدایی‌اش را زودتر اعلام کرده بود!
فرهاد مجیدی امسال دست به کار بزرگی زد و برای ایشان آرزوی موفقیت در تیم جدیدشان را دارم اما کاش این تصمیم را زودتر اعلام می‌کرد حتی پیش از پایان فصل که الان استقلال درگیر خرید بازیکن باشد و نه مربی!

تیترما- تینا نجفی / با جدایی فرهاد مجیدی از جمع آبی‌ها، پروسه انتخاب مربی جدید از روزهای پیش آغاز شده است. با صادق ورمزیار پیشکسوت این تیم، حول شرایط آبی‌های پایتخت به گفت‌وگو پرداختیم.

 

استقلال ظاهرا هنوز در دوران پسااستعفای فرهاد مجیدی قرار دارد. پس گفت‌وگوی‌مان را با نظر شما درباره این خداحافظی غیرمنتظره شروع کنیم.

به هرحال این تصمیم تا حد زیادی سلیقه ای است و نمی‌توانیم برچسب درست یا غلط به آن بچسبانیم. شاید از یک نگاه بتوان گفت حرفه ای بوده و از منظری دیگر حرفه ای نبوده است‌. فرهاد مجیدی امسال دست به کار بزرگی زد و برای ایشان آرزوی موفقیت در تیم جدیدشان را دارم اما کاش این تصمیم را زودتر اعلام می‌کرد حتی پیش از پایان فصل که الان استقلال درگیر خرید بازیکن باشد و نه مربی!

 

البته احتمال اینکه زودتر به مدیریت اعلام کرده باشد نیز وجود دارد. تیم اماراتی از اسفندماه فرهاد را زیر نظر داشته و از چند ماه پیش به او پیشنهاد همکاری داده است.

اگر چنین باشد که خب قطعا مدیریت مقصر است که زودتر مقدمات انتخاب مربی را آماده نکرده است.

 

یعنی فکر می‌کنید استقلال در خرید بازیکن از قافله عقب افتاده است؟

به هرحال تیم های دیگر فصل نقل و انتقالات را آغاز کرده اند و ما هنوز درگیر انتخاب مربی هستیم‌. این موضوع می‌تواند آسیب زا باشد. زمان در این برهه اهمیت زیادی دارد.

 

حالا فکر می‌کنید انتخاب مربی ایرانی بهتر است یا مربی خارجی؟

خب ببینید مربی خارجی خوب است اما به شرطی یک مربی خارجی باکیفیت باشد. جذب مربی تراز اول هم با توجه به شرایط فعلی کمی بعید است. اینکه مربی خارجی جذب کنیم و بعد نتوانیم پولش را بدهیم چه کمکی می‌کند؟

 

یکی از گزینه های خارجی استقلال ظاهرا استراماچونی است. فکر می‌کنید شرایط بازگشت او مهیاست؟

مشکل استقلال و استراماچونی هم از همین مسائل اقتصادی و مالی که عرض کردم شروع شد. بعید میدانم حالا استقلال توانایی حل این مشکل را داشته باشد.

 

پس به نظرتان مربی ایرانی هم می‌تواند به حفظ روند خوب استقلال کمک کند؟

قطعا همین طور است. ببینید قهرمانی استقلال بعد از ۹ سال به دست یکی از مربیان داخلی رقم خورد. پس چرا تکرار آن غیرممکن باشد؟

 

به نظر می‌رسد جواد نکونام محتمل ترین نام است. نظرتان درباره سابقه‌ی جواد چیست؟

به هرحال ایشان هم یکی از مربیان کاربلد هستند که در فولاد آمار خوبی به جا گذاشته اند‌. اما گزینه های داخلی دیگری هم داریم که استقلال می‌تواند روی آن‌ها حساب باز کند.

 

می‌توانید نام ببرید؟

اجازه دهید نام نبریم که موجب حاشیه نشود. کار را به مدیران بسپاریم. انشالله آن‌ها بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

 

خبرنگار: تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی