سپاهان برای اعاده حیثیت تنها یک راه دارد؛ شکستِ استقلال!
سپاهان برای اعاده حیثیت تنها یک راه دارد؛ شکستِ استقلال!
اعتقادم این است که رشید برای رویارویی با استقلال انگیزه های فراوانی دارد. چه بسا این حواشی اخیر هم او را مصمم تر کند تا روز خوبی را پشت سر بگذارد.

با شروع مجدد لیگ برتر، اوج رقابت به شهرهای کشور باز می‌گردد. در یکی از رقابت های حساس، دو تیم سپاهان و استقلال دراصفهان به مصاف هم خواهند رفت. فرصت را مغتنم دانستیم تا با «احمد جمشیدیان» که سابقه بازی در هر دو تیم را در کارنامه دارد،به گفتگو بپردازیم.

🔹️آقای جمشیدیان شرایط سپاهان و استقلال را برای نبرد حساس روز چهارشنبه چطور می‌بینید؟

این بازی برای هر دو تیم حساسیت های خاصی دارد. سپاهان با حذف از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی و با توجه به اینکه تقریبا شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد، در این دیدار برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود‌ تا بتواند دل هوادارانش را حداقل با یک پیروزی بدست آورد.

از طرفی استقلال در این فصل بیش از همیشه به قهرمانی نزدیک است و حالا باید دید تقابل این دو انگیزه چه نتیجه ای در پی خواهدداشت.

🔹️بازی هم که با تماشاگر برگزار می‌شود.

بله پس از دوسال سپاهان این فرصت را دارد که مقابل تماشاگرانش از استقلال میزبانی کند.

🔹️درباره دروازه ها صحبت کنیم. محرم از میان رشید مظاهری که در لیگ قهرمانان ۱۲ گل دریافت کرده و کریستوفر کنتی که مدتهاست در جریان بازی قرار نگرفته باید یکی را انتخاب کند. فکر می‌کنید کدام یک شانس بیشتری داشته باشند؟

به اعتقادم «رشید» انتخاب محرم برای دروازه خواهد بود. او علی‌رغم اینکه در بازی آخر مقابل الدحیل ۵ گل دریافت کرد عملکرد بدینداشت و می توان گفت روی گل‌ها مقصر نبود. مطمئن باشید اگر رشید درون دروازه نبود سپاهان گل های بیشتری نیز دریافت می‌کرد.

🔹️حواشی اخیر رشید با فرهاد مجیدی و هواداران استقلال چه تاثیری روی این بازی می‌گذارد؟

اعتقادم این است که رشید برای رویارویی با استقلال انگیزه های فراوانی دارد. چه بسا این حواشی اخیر هم او را مصمم تر کند تا روزخوبی را پشت سر بگذارد.

🔹️سپاهان قدرت هجومی بالایی دارد. بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. از طرفی خط دفاعی استقلال بهترین عملکرد را داشتهاست. این تقابل را چطور می‌بینید؟

دور رفت هم همین شرایط وجود داشت. بهترین خط حمله مقابل بهترین خط دفاع! و دیدیم که بهترین خط دفاع پیروز شد. همواره درفوتبال، قهرمان آن تیمی خواهد بود که خط دفاعی قدری داشته باشد. اینکه برترین خط حمله را داشته باشید و فراوان هم گل بخوریدچندان ارزشمند نیست و موجب ارائه یک بازی بی برنامه می‌شود.

سپاهان تیمی است که موقعیت های فراوانی ایجاد می‌کند اما از درصد بالایی از آن‌ها استفاده نمی‌کند.

تصور می‌کنم در این بازی هم سپاهان همین رویه را در پیش بگیرد و هفتاد به سی تیم برتر میدان باشد.

از طرفی دفاع استقلال نیز شکننده تر از هفته های نخست شده است و آن صلابت گذشته را ندارد. به هر حال چند تغییر اجباری دستفرهاد مجیدی را بسته است. بخصوص که سیلوا هم در این بازی محروم است.

🔹️درباره خط هجومی استقلال هم صحبت کنیم. این تیم ۲۱۰ دقیقه است که گل به ثمر نرسانده است‌.

بهترین تعریف برای خط هجومی استقلال «مختصر و مفید» است. آن ها موقعیت گل کمی ایجاد می‌کنند اما از آن نهایت بهره رامی‌برند‌. در این ۶ هفته هم بعید می‌دانم تغییر رویه بدهند.

🔹️پیشبینی شما از نتیجه بازی چیست؟

پیشبینی نتیجه واقعا کار سختی است. تصور می‌کنم اگر سپاهان زود گل بزند شانس پیروزی بالاتری خواهد داشت اما اگر تا حدود دقیقه ۶۰ موفق به گلزنی نشود، حضور تماشاگران در ورزشگاه که قطعا از نتایج سپاهان ناراضی هستند، موجب ایجاد بار روانی می‌شود و ورق را به نفع استقلال بر می‌گرداند.

خبرنگار:تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی