«هنردرمانی و مراقبت در سرطان» منتشر شد
«هنردرمانی و مراقبت در سرطان» منتشر شد
کتاب «هنردرمانی و مراقبت در سرطان» نوشته‌ی «دایان والر و کاریل سیبت» با ترجمه‌ی «شقایق هاشمی شکفته» منتشر شد.

 

 

شقایق هاشمی شکفته

به گزارش تیترما؛ مدیر انتشارات «یانا»ی لنگرود درباره‌ی «هنردرمانی و مراقبت در سرطان» گفت: این کتاب با ۳۹۲ صفحه در قطع وزیری و جلد شومیز با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به بازار نشر روانه شده است و همان‌طور که از نام‌اش پیداست به موضوع «هنر» در درمان بیماران سرطانی می‌پردازد.

«شقایق هاشمی شکفته»  روان‌شناس و هنردرمانگر معتقد است: در مسیر نگاه ما به بیماری سرطان در عصر حاضر تغییرات چشم‌گیری رخ داده است. بیماری‌های که زمانی در غرب عمیقا ننگین بود، امروزه نوع نگاه به آن تغییر کرده است، به‌طوری که از پشت پرده‌ی روابط اجتماعی انسانی به جایگاه مرکزی‌تری در فرهنگ معاصر سلامتی و بیماری، آورده شده است. کشفیات و یافته‌های مربوط به سرطان در مجلات و روزنامه های معروف، تلویزیون، مطبوعات و فیلم قابل مشاهده‌اند.

جنبه های استعاری و روایی تجربه ی سرطان بخش مهمی از این فرایند هستند و این توانایی برای نمایش در طول بیماری، برای روایت و داستان، برای بیان دیداری و سه بعدی برای بسیاری از بیماران و همچنین گاهی برای متخصصین، فراهم شده است. این کتاب کمک قابل توجهی به درک ما از جایگاه هنردرمانی در مراقبت‌های مربوط به بیماران سرطانی می‌کند، زیرا نویسندگان آن متخصصان باتجربه‌ای هستند که با دقت و ریزبینی در مشاهده، توجه به جزئیات و با تمرینات روزمره، حس تعاملی ایجاد می‌کنند که فرد را به خواندن وا می‌دارد. کتاب «هنردرمانی و مراقبت در سرطان» مجموعه‌ای غنی و شگفت‌انگیز از نوشته‌هاست و من، از صمیم قلب آن را به دوست‌داران هنردرمانی و اشخاصی که با بیماری سخت مواجه هستند، توصیه می‎کنم و هم‌چنین به هرکسی که علاقه‌مند مراقبت از افراد مبتلا به سرطان است.

شقایق هاشمی شکفته متولد ۱۳۵۹، کارشناس‌ارشد روان‌شناسی،  دانشجوی دکترای این رشته و مدرس دوره‌های روان‌شناسی است و «هنردرمانی و مراقبت در سرطان» نخستین کتاب مستقل اوست که منتشر می‌شود.

برای خرید مستقیم این کتاب از کتابفروشی آنلاین نشر یانا این‌جا کلیک کنید

 

بر اساس این گزارش؛ مدیر انتشارات یانا اعلام کرد: آماده‌ی قبول آثار همه‌ی نویسندگان و شاعران از سراسر کشور هستیم و قصد داریم از هنرمندان و نویسندگان جوان و نوقلم نیز حمایت‌های ویژه کنیم.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با دفتر «نشر یانا»به شماره‌ی ۴۲۵۵۵۲۲۳-۰۱۳ یا با همراه ۵۵۹۹۴۰۴-۰۹۱۱ تماس بگیرند.

دفتر «انتشارات یانا» به نشانی: لنگرود- بلوار شهید بهشتی- کوی بسیج (سینمای سابق)- مجتمع اداری تجاری مولن‌روژ- طبقه‌ی اول- واحد ۱۴ آماده‌ی مراجعات حضوری علاقه‌مندان است.

 

 

  • نویسنده : تحریریه
  • منبع خبر : اختصاصی