‎نساجی نمی‌تواند سد راه استقلال شود
‎نساجی نمی‌تواند سد راه استقلال شود
‎آبی‌ها برای رسیدن به قهرمانی باید قبل از هر بازی تنها بر آن تمرکز کنند تا بتوانند امتیازات لازم را به دست آورند و از موقعیت خود در صدر جدول حراست کنند.

اهالی فوتبال او را بیشتر با لقب « سی ثانیه » به یاد می‌آورند. علی سامره؛ گلزن رفسنجانی استقلال در روزگار نه چندان دور! او البته بجز آن گل زودهنگام، یک کارنامه پربار را هم با استقلال به دست آورده است. قهرمانی در لیگ و جام حذفی و مقام سومی در لیگ قهرمانان آسیا کافی است تا او را یکی از پیشکسوتان افتخار وعنوان بدانیم و پای صحبت های او بنشینیم.

گفتگو با سامره را با سوالی درباره موفقیت های استقلال لیگ بیست و یکم آغاز کردیم. او زنگ آغاز اتفاقات خوب این تیم را تغییرات مدیریتی دانست و گفت: مدیریت جدید در تزریق آرامش به خوبی عمل کرده و همین بستری را برای موفقیت فراهم آورده است.

او شش هفته پیش رو را فوق حساس خواند و گفت همیشه هفته های پایانی، شرایط ویژه ای دارد. استرس افزایش می‌یابد و تمرکز تاحد زیادی کاهش.

سامره البته ابراز امیدواری کرد که شاگردان فرهاد مجیدی بتوانند بر این فضا غلبه کنند و همین روند مثبت بیست و چهار هفته گذشته را ادامه دهند.

شماره ۹ سابق آبی‌ها از حواشی ایجاد شده در روزهای گذشته میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم گفت و آن را تحت تاثیرحساسیت بالای هفته های پایانی دانست و افزود: معمولا در هفته های پایانی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. تیم ها نمی‌خواهند به راحتیقافیه را ببازند و تسلیم شوند. البته این موارد می‌تواند مشکل ساز باشد و تمرکز را از بازیکنان برباید. پس کلید موفقیت برای استقلال،دورماندن از این شرایط است. آبی‌ها برای رسیدن به قهرمانی باید قبل از هر بازی تنها بر آن تمرکز کنند تا بتوانند امتیازات لازم رابدست آورند و از موقعیت خود در صدر جدول حراست کنند.

سامره که ۴۴ سال پیش خود در شهر رفسنجان زاده شد از عملکرد تیم های استانش نیز ابراز رضایت کرد و گفت: مس کرمان و مس رفسنجان در این دوره از جام حذفی عملکرد مطلوبی داشتند و لازم است بابت این امر به هم‌استانی هایم تبریک بگویم.

امیدوارم مس کرمان که حالا از صعود به نیمه نهایی خشنود است، بتواند در این فصل با کادر فنی بومی اش به لیگ برتر صعود کند. چراکه کرمان پتانسیل آن را دارد که تیم های بیشتری در لیگ برتر داشته باشد.

او همچنین درباره عملکرد مثبت مس رفسنجان در لیگ برتر گفت: از ابتدا نیز مشخص بود که هدف این تیم صرفا بقا در لیگ نیست. چراکه هزینه بالایی صرف این تیم شده و حالا خوشبختانه ماحصل این تصمیم مثبت بوده است.

وی همچنین با تصمیم مسئولان مبنی بر اینکه مسابقات جام حذفی در دل لیگ برتر برگزار شود موافق بود و آن را یک توفیق اجباری برای حفظ تمرکز تیم های باقیمانده در جام دانست.

سامره که اولین لژیونر ایرانی است که در لیگ امارات به عنوان آقای گلی رسیده است درباره دیدار دو تیم استقلال و نساجی گفت: نساجی علی رغم نوساناتی که در این فصل تجربه کرده، در کل تیم خوبی نشان داده است. عملکرد مثبت این تیم مازندرانی در بازی رفتو برگشت مقابل استقلال بر این موضوع صحه می‌گذارد.

اما تصورم بر این است که استقلال برخلاف لیگ، این بار از پس نساجی به خوبی برخواهد آمد.

آبی ها در این فصل برای قهرمانی شایسته هستند و در هر جامی حضور یابند برای تحقق آن تلاش خواهند کرد.

او در پایان یکبار دیگر با تاکید بر اینکه استقلال باید از فضاهای حاشیه ساز دور بماند افزود: آبی‌ها هر چقدر بیشتر با سکوت انسبگیرند کمتر درگیر این مسائل خواهند شد. امری که برای حفظ تمرکز بازیکنان و کادر فنی، از هر چیزی واجب تر است.

 

خبرنگار: تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی