پرسپولیس در آستانه‌ی پایان مهلت پرداخت بدهی و  فرار از کسر امتیاز!
پرسپولیس در آستانه‌ی پایان مهلت پرداخت بدهی و  فرار از کسر امتیاز!
پرسپولیس تا این لحظه مطالبات شهرخودرو از انتقال یحیی گل محمدی به این تیم را پرداخت نکرده است. با اتمام مهلت تعیین شده توسط کمیته انضباطی طبق قوانین سرخپوشان مشمول تنبیهات انضباطی خواهند شد.

شهر خودرو

به گزارش خبرنگار تیترما؛ پرونده شکایت شهر خودرو از پرسپولیس بابت عدم پرداخت مبلغ رضایت نامه یحیی گل محمدی که بیش از دو سال است رسیدگی به آن ادامه دارد همچنان به سرانجام نرسیده است!

بعد از محکومیت پرسپولیس توسط کمیته های انضباطی و استیناف هنوز مسئولین این تیم اقدام به پرداخت مطالبات شهرخودرو نکرده اند. در آخرین پیگیری ها مشخص شد پرونده توسط شهرخودرو مجددا به کمیته انضباطی ارسال شده و طبق قوانین مقرر شده پرسپولیس در زمان قانونی ۳۰ روزه نسبت به پرداخت مطالبات شهر خودرو اقدام کند.

پرسپولیسی ها که به دنبال پرداخت کمترین مبلغ و حذف مبلغ دیرکرد بدهی خود هستند تا امروز موفق به توافق با مسئولین شهر خودرو نشده اند با توجه به اینکه به روزهای پایانی این فرصت ۳۰ روزه نزدیک می شویم باید دید کمیته انضباطی چه تصمیمی در خصوص این پرونده خواهد گرفت.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به چگونگی روند پرونده و اینکه چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد ما را به ماده ۸۹ مقررات انضباطی فوتبال ارجاع داد.

ماده ۸۹- استنکاف از اجرای تصمیمات

۱- کلیه اشخاص مشمول این مقررات مکلف و متعهد به اجرا و تبعیت از دستورات، اوامر، نواهی و آرای ابلاغ شده از سوی مقامات رسمی فدراسیون و رکن قضایی فدراسیون فوتبال می باشند.

۲- هرکس که به موجب حکم یا دستور قطعی یکی از مراجع صلاحیت دار فوتبالی یا CAS باید وجهی را به شخص دیگری بپردازد و از این کار خودداری نماید یا هرکس که از اجرای سایر تصمیمات قطعی مراجع صالح فوتبالی و CAS و یا اجرای دستورات، اوامر، نواهی و آرای ابلاغ شده از سوی مقامات رسمی فدراسیون و رکن قضایی فدراسیون فوتبال امتناع نماید:

الف- اولاَ به دلیل امتناع از اجرای حکم یا تصمیم، حداقل یکصد میلیون ریال جریمه نقدی می شود و همزمان رکن قضایی یک مهلت نهایی که حداکثر سی روز است برای اجرای حکم و تصمیم مالی یا غیر مالی تعیین می نمایند و این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.

ب- ثانیاَ در صورتی که یک باشگاه از اجرای حکم قطعی استنکاف نموده باشد، اخطار می شود که در صورت قصور یا امتناع از اجرای حکم یا پرداخت وجه در مهلت تعیین شده با رعایت بند الف- مشمول کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین تر یا محرومیت از ثبت نام بازیکن جدید خواهد شود.

ج- ثالثاَ اشخاص حقیقی با رعایت بند الف، به علت استنکاف از اجرای موارد فوق به مدت سه مسابقه از شرکت در مسابقات رسمی محروم می شود و چنانچه در هنگام خاتمه محرومیت حکم رکن قضایی همچنان اجرا نشده باشد بدون نیاز به هیچگونه تشریفات دیگری و صرفاَ با اعلام رکن قضایی به مدت شش ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم می شوند.

۳- هرکس که از اجرای تصمیم انضباطی داور مبنی بر اخراج، امتناع نموده و مسابقه را دچار وقفه نماید به علت استنکاف از اجرای این تصمیم یک مسابقه محروم می شود.

۴- تصمیماتی که براساس این ماده گرفته می شوند قطعی بوده و فقط در CAS قابل اعتراض هستند.

  • منبع خبر : اختصاصی