فرشید سمیعی: منتظر برخورد با باشگاه پرسپولیس هستیم
فرشید سمیعی: منتظر برخورد با باشگاه پرسپولیس هستیم
اگر ما هم استدلال پرسپولیس را بپذیریم باید بگوییم که کسر شش امتیاز از پرسپولیس شرایط جدول را کاملا دگرگون می کند اما قانون می گوید که فقط طرفین پرونده حق اظهار نظر دارند.

دکتر فرشید سمیعی

دکتر فرشید سمیعی در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در خصوص بیانیه های پی در پی تیم پرسپولیس در پرونده باشگاه گل گهر باخبرنگار ورزشی تیترما اظهار داشت: بعد از اینکه رای بدوی صادر شد اگر بخاطر داشته باشید بیانیه باران باشگاه پرسپولیس،صحبتهای مدیرعامل، مربیان و مدیر روابط عمومی شروع شد که نهایتا این چالش ها منجر به این شد که کمیته انضباطی مدیران دو طرف رادر ماه گذشته دعوت و در خصوص بیانیه نویسی و بیانیه دادن با مدیران دو تیم اتمام حجت کند.از این رو با توجه به اینکه در خصوص بیانیه نویسی و بیانیه دادن اتمام حجت شده بود، هم اکنون ما منتظر برخورد ارکان قضایی فدراسیون با باشگاه پرسپولیس هستیم.

 

باشگاه پرسپولیس نیز برای پرداخت بدهی خود به شهرخودرو تا ۲۳ دی ماه فرصت داشت،با توجه به اینکه ۲۰ روز از زمان اعلام شده توسط کمیته استیناف گذشته است به نظر شما به عنوان یک فرد حقوقی باید چه تصمیمی گرفته شود؟

از زمانی که رای کمیته بدوی صادر می شود حدود ۱۱ ماه بعد این رای در کمیته استیناف تایید می شود که زمان بسیار زیادیست چراکه در فوتبال ایران معمولا پرونده ها حدود دو ماه الی نهایتا چهار ماه بعد تایید می شود و بعد از آنکه کمیته استیناف رای داد آن پروندهلازم الاجراست و به باشگاه پرسپولیس از باب پرداخت مالی تا ۲۳ دی مهلت داده شد.

بعد از پایان مهلت به محض اینکه پرداخت انجام نشد ابتدا پنجره بسته خواهد شد و اگر در طول یک ماه آینده این بدهی را پرداخت نکردند کسر امتیاز صورت می گیرد که الان هر دو حالت اتفاق افتاده است.

بعد از اینکه باشگاه پرسپولیس بدهی خود را پرداخت کند پنجره باز می شود اما امتیاز کسر شده بر نمیگردد!

 

با این توضیحات پس چرا نه پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته شده و نه امتیازی از این تیم کسر شده؟

این مربوط و درحوزه اختیارات شهر خودرو است، چون به هرحال اگر ما در این پرونده ورود کنیم ما هم مثل پرسپولیس در پرونده ای که به ما ربطی ندارد ورود کرده ایم، این استدلالی هست که پرسپولیس در خصوص پرونده گل گهر دارد اگر ما هم استدلال پرسپولیس رابپذیریم باید بگوییم که کسر شش امتیاز از پرسپولیس شرایط جدول را کاملا دگرگون می کند اما قانون می گوید که فقط طرفین پروندهحق اظهار نظر دارند. به عنوان یک فرد حقوقی می گویم که باید بدوا پنجره بسته و در صورت استنکاف از اجرای حکم قطعی، کسر امتیاز صورت میگرفت.

  • منبع خبر : اختصاصی