رضا پرکاس: پرسپولیس بردهای مطمئنی کسب نکرده است!
رضا پرکاس: پرسپولیس بردهای مطمئنی کسب نکرده است!
در دنیا زیبایی فوتبال به این است که خط دفاع خوب دفاع کند و اجازه ندهد حریف به دروازه نزدیک شود، خط هافبک ارتباط بین دو خط را ایجاد کرده و پلی باشد بین دفاع و مهاجمان، بازی را به گردش دربیاورد. توقع از خط حمله هم این است که گل بزنند.

به گزارش تیترما؛ رضا پرکاس مربی بین المللی فوتبال در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی تیترما، در خصوص عملکرد استقلال در نیم فصل اول اظهار داشت: استقلال از نظر جایگاه تیمی و کسب امتیاز عملکرد مناسبی داشته است. کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل اول، نوید روزهای خوب را به هواداران این تیم می دهد. هر چه در نیم فصل اول امتیازات بیشتری جمع کنید در نیم فصل دوم که رقابت تنگاتنگ و دیدارها سخت تر می شود کار شما راحت تر خواهد شد.

وی افزود: در نیم فصل اول استقلال نوسانات زیادی داشته و بعضا دیدارهایی که شاید روی کاغذ ساده تر بوده را به سختی پیروز شده است و حتی گاهی در لحظات آخر کار به تساوی کشیده شده است، در جام حذفی هم به سختی به مراحل بعد صعود کرده است! به نظر من کادر فنی هنوز نتوانسته از پتانسیل کامل بازیکنان استفاده کند، اینکه شما ترکیب ثابتی داشته باشید می تواند جنبه خوبی داشته باشد و نشان دهد که شما از بهترین ها استفاده می کنید.

پرکاس در رابطه با نقاط ضعف آبی پوشان عنوان کرد: اگر یک تیم کم گل می خورد دلیلش این نیست که دفاع قوی دارد! در دیدارهای استقلال تیم های حریف موقعیت های زیادی ایجاد می کنند و بی دقتی مهاجمانشان باعث می شود که توپ ها را گل نکنند. دفاع زمانی قوی است که به تیم حریف اجازه ورود به محوطه ۱۸ قدم را ندهد به حریف کرنر، خطا در محوطه جریمه و امکان شوت ندهد، ولی اگر خط دفاع شما به حریف موقعیت های فراوان بدهد اما آن ها به هر دلیلی نتوانند از آن استفاده کنند دلیل قدرتمند بودن خط دفاع نیست!

وی در ادامه گفت: خط دفاع استقلال هنوز مشکل دارد. در استقلال به این جمع بندی که دفاع ۳ نفره بهتر است یا ۴ نفره، نرسیده اند! تیم باید این پتانسیل را داشته باشد که بتواند با توجه به دیدارهای مختلف تغییر تاکتیک انجام بدهد. بازیکنانی که استقلال جذب کرده بعضا در حد استقلال نبوده اند. جعفر سلمانی تا حدودی توانسته جای خالی قایدی را پر کند هر چند بسیار جا برای پیشرفت دارد و این بستگی به کادر فنی دارد که چقدر از توانایی های او استفاده کنند.

وی افزود: در دنیا زیبایی فوتبال به این است که خط دفاع خوب دفاع کند و اجازه ندهد حریف به دروازه نزدیک شود، خط هافبک ارتباط بین دو خط را ایجاد کرده و پلی باشد بین دفاع و مهاجمان، بازی را به گردش دربیاورد. توقع از خط حمله هم این است که گل بزنند که بعضا این موضوع در استقلال دیده نمی شود و اکثر گل ها را هافبک ها به ثمر می رسانند! این نشان می دهد هنوز استراتژی خاصی که باعث شود توپ ها به گلزنی مهاجمان ختم شوند به وجود نیامده و این مشکل باید با تمرین و کلاس های تئوری طراحی شود. در مجموع استقلال به یک پلی میکر، کسی که بتواند بازی را کنترل کند و پاسور خوبی باشد نیاز دارد. ما از استقلالی صحبت می کنیم که مدعی قهرمانی است و از چنین تیم هایی توقع می رود از نظر کیفیت و زیبایی بازی و همچنین استفاده از تاکتیک های روز دنیا در سطح بالاتری قرار داشته باشند. کادرفنی نشان داده که می خواهد رو به جلو حرکت کند ولی این حرکت بسیار آهسته پیش میرود و جزو ضعف های آنان است.

مدرس ایرانی یوفا در خصوص عملکرد سرخپوشان در نیم فصل اول هم بیان کرد: پرسپولیس با نتایج اقتصادی که گرفته امتیازات خوبی کسب کرده است ولی از بعد فنی پرسپولیس امسال نتوانسته روند رو به رشد و کیفیت سالهای گذشته خود را تکرار کند.
با توجه به بازیکنانی که آن ها ابتدای فصل جذب کرده اند این سوال پیش می آید که چقدر آن ها برای این تیم کارایی داشته اند؟ کادرفنی چقدر توانسته با جذب آن ها نواقص تیمی و کمبودهای تیم را برای این فصل جبران کند؟ تا اینجای کار ما نمی توانیم نمره خوبی به انتخابات آن ها بدهیم. بعضا بازیکنانی جذب کرده اند که اصلا مجال بازی به آن ها داده نمی شود و نتوانسته اند ضعف پرسپولیس را پوشش دهند. اگر در لیگ داخلی ضعف این بازیکنان پیدا نمی شود دلیل آن این است که کیفیت لیگ ایران امسال بسیار پایین بوده است.

وی ادامه داد: تعویض های پرسپولیس در این فصل عموما کارایی لازم را نداشته اند یعنی شرایط بازی و تیم را بهتر نکرده اند. در این تیم یک سردرگمی بزرگ در تاکتیک های آنان نسبت به بازی های مختلف دیده می شود در بیشتر بازی ها شیوه بازی مشابه دارند در صورتی که ما نمی توانیم مقابل تیم های متفاوت فقط با یک شیوه کار کنیم! در مجموع پرسپولیس بردهای مطمئنی را کسب نکرده است بازیکنان این تیم پتانسیل بالایی دارند. چیدمان بازیکنان، آن هارمونی تاکتیکی را نداشته است. با این روال نمی توان گفت پرسپولیس قهرمان لیگ امسال خواهد شد چرا که از آن طراوت و شادابی و آن بازی های خوبی که سالهای قبل انجام می دادند فاصله گرفته اند.

  • منبع خبر : اختصاصی