از کجا بیاوریم آقای رییس‌زاده؟!
از کجا بیاوریم آقای رییس‌زاده؟!
این اظهارات نشان دهنده‌ی آن است که این مدیر به‌سان دیگر مدیران ایرانی دم ِ دست‌ترین راه‌کار برای حصول نتیجه که همانا ایجاد جاذبه‌ی مالی است را برای حفظ سرمایه‌های پزشکی کشور در دستور کار دارد و لاغیر!

رییس سازمان نظام پزشکی

وقتی بالاترین مقام در سازمان نظام پزشکی ایران می‌گوید برای جلوگیری از مهاجرت پزشکان حداقل حق ویزیت باید بشود ۱۲۰ هزارتومان، معنی‌اش این است که رییس سازمان نظام‌پزشکی نیز تمهید درستی برای حفظ سرمایه‌های علمی (پزشکی) ندارد و حق این است که از سوی خود ِ پزشکان شرافت‌مند کشور بازخواست شود، زیرا از یک‌سو دلیل مهاجرت را صرفا اقتصادی فرض کرده است و این توهینی آشکار است به آن دسته از متخصصین شرافت‌مندی که هم‌اکنون نیز با وضعیت کنونی کشور در حال سرویس‌دهی به جامعه‌اند.

از سوی دیگر این اظهارات نشان دهنده‌ی آن است که این مدیر به‌سان دیگر مدیران ایرانی دم ِ دست‌ترین راه‌کار برای حصول نتیجه که همانا ایجاد جاذبه‌ی مالی است را برای حفظ سرمایه‌های پزشکی کشور در دستور کار دارد و لاغیر!

این در حالی است که هم‌اکنون درآمد سرانه‌ی کشور کم‌تر از مقداری است که عامه‌ی مردم بتوانند به‌راحتی حتی نرخ ویزیت مصوب را بپردازند، در حالی که بیمه‌ها نیز چندان سهمی در پذیرش بخشی از مبلغ را ندارند و درصد بسیار ناچیزی را می‌پردازند.

درگیر کردن شهروند فرودست که بخش عمده‌ی آمار شهروندی کشور را تشکیل می‌دهد با جامعه‌ی پزشکی رویه‌ی صوابی نیست و همگان می‌دانیم خدمات پزشکی نیاز اول هر جامعه‌یی است اگرچه در دهه‌های گذشته این چشم‌انداز کم‌رنگ و‌ کم‌رنگ‌تر شده است و این بی‌انصافی بزرگی است که علی‌رغم همه‌ی توصیه‌ها بر مردم کوچه و بازار تحمیل می‌شود.

کاش مسئولان یاد بگیرند پیش از هر اظهار نظری همه‌ی جوانب کار را بسنجند و بعد نظرات‌شان را رسانه‌یی کنند. اگر چه به‌گمان نگارنده این اظهارات رییس سازمان نظام‌پزشکی بیش‌تر مصداق همان ضرب‌المثل “به مرگ می‌گیریم تا به تب راضی شوند” است، یعنی سنگ بزرگی جلوی پای شهروند انداخته است تا با گرانی قریب‌الوقوع حق ویزیت، اعتراض کم‌تری را شاهد باشد.

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی