در سیره‌ی ائمه (ع)  به همین راحتی پست می‌گرفتند؟!
در سیره‌ی ائمه (ع)  به همین راحتی پست می‌گرفتند؟!
یادمان نرفته است که محمود احمدی نژاد در سال 89، زمانی که می‌خواست طرح یارانه‌ها را اجرا کند گفت« پول یارانه‌ها متعلق به بیت‌المال امام زمان(عج) است و برکت دارد.

خانم لاله افتخاری که فعال سیاسی اصول‌گراست گفته است:« روش رییسی برای اداره کشور روشی است که در اسلام توصیه شده است و سیره ائمه معصومین (ع) است.»

نمی‌دانم دوستان اصول‌گرا که این روزها خود را انقلابی می‌نامند، اصرار دارند که دولت سید ابراهیم رئیسی را قدسی نشان بدهند. دولت سیزدهم هم مثل باقی دولت‌ها در ایران است و هیچ ویژگی بارزتری از آنها ندارد. اگر موفق بود و توانست مشکلات کشور را حل کند که دست مریزاد و اگر هم نتوانست، منتظر می‌مانیم که دیگری بیاید شاید فرجی شود.

باور کنید که با این حرف‌ها، دولت و دولتمردان را نزد مردم عزیز نمی‌کنید و بیشتر باعث می‌شود تا مردم با رئیس جمهور و همکاران او فاصله بگیرند. اگر خدای ناکرده رئیس جمهور رئیسی به هر دلیلی موفق نبود. تحریم، مشکلات داخلی، شرایط بد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و … مردم حق دارند بپرسند که آیا سیره ائمه معصومین (ع) هم همین است؟ یعنی اگر این بزرگواران هم در راس کار بودند بازهم داستان ما همین بود؟

آیا مثلا مردم می‌توانند بپرسند که در سیره ائمه هدی هم اقوام و آشنایان به همین راحتی پست می‌گرفتند یا نه؟ یا هرکس با برچسب انقلابی به مقام می‌رسد یا نه؟

حمایت از دولت سیزدهم هیچ اشکالی ندارد اما به صورت منطقی و به خاط عملکرد رئیس جمهور و کابینه او. مردم تلاش‌ها و کارها را می‌بینند و اگر متوجه شوند کسی کم کاری می‌کند و برخلاف شعارهایش عمل می‌کند، به راحتی او را کنار می‌گذارند و به جریان دیگری رجوع می‌کنند؟

یادمان نرفته است که محمود احمدی نژاد در سال ۸۹، زمانی که می‌خواست طرح یارانه‌ها را اجرا کند گفت« پول یارانه‌ها متعلق به بیت‌المال امام زمان(عج) است و برکت دارد.» او همان شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم نیز این موضوع را مطرح کرد و گفت:«یقین دارد امام عصر(عج) اجرای موفق این طرح را مدیریت و هدایت می‌کنند چرا که ایشان صاحب اصلی عدالت است.»

اجرای یارانه‌ها و مشکلاتی که برای مردم رقم زد و تورمی که بعد از آن به جامعه تحمیل شد، آیا ارتباطی به مدیریت امام زمان داشت؟ آیا عدالتی که احمدی نژاد دم از آن می‌زد محقق شد؟

بهتر است برای اهداف سیاسی خود با اعتقادات مردم بازی نکنیم. این حرف‌ها به راحتی بخشی از جامعه را  سمت دین‌ گریزی سوق می‌دهد و فاصله‌  اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان که به واسطه شبکه‌های اجتماعی به راحتی با دنیا در ارتباط هستند را با اعتقادات مذهبی بیشتر می‌کند.

  • نویسنده : مصطفی داننده
  • منبع خبر : عصرایران