نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های لاهیجان برگزار شد
نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های لاهیجان برگزار شد
اولین نشست هم اندیشی مدیران مسئول رسانه های فعال برای تشکیل مجمع عمومی در لاهیجان برگزار شد.

انجمن رسانه لاهیجان

به گزارش تیترما از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ با دعوت قبلی از رسانه های دارای مجوز عصر روز شنبه بیست و پنجم مهرماه نشست هم اندیشی مدیران مسئول شهرستان با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

دراین نشست علاوه بر رییس وکارشناس رسانه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی،هسته مرکزی انجمن رسانه متشکل از افشین معشوری، حامد رمضانی لشکریانی،پوریا فرهش،حمیدرضا اسدی،سیدمرتضی میرحسینی و همچنین جمعی از مدیران رسانه های لاهیجان نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست انصارجعفری کارشناس فرهنگی ورسانه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با ارائه آمار مجملی از کلیه رسانه های دارای مجوز اهم از نشریات و پایگاه های خبری درخواست کرد رسانه های شهرستان با اعلام وصول های به موقع در بازه زمانی مشخص شده از ضریب کیفی و امتیاز نظم در انتشار برای دریافت یارانه مطبوعات برخوردار شوند.

حامد رمضانی مجری این نشست در بخشی از سخنانش با اشاره به هدف تشکیل انجمن گفت: علیرغم هیاهویی که بعد از شنیدن تشکیل انجمن برپا شد هدف اصلی ما، ساماندهی وضعیت رسانه ای شهرستان با همکاری همه اهالی رسانه است تا از ورود افرادی که تخصص و تعهد لازم در این حوزه را ندارند ممانعت شود.به همین خاطر خواستیم به لیستی جامع از رسانه ها برسیم و با شناسایی افراد واقعی خدماتی هم که قرار است به آنها برسد و یا برای انتخابات آتی حتما خبرنگاران که هویت آنها مشخص شده حضور داشته باشند. بعد از تشکیل خانواده رسانه ای خواهیم توانست برای برنامه های آینده انجمن اهم از تنظیم اساسنامه ، انتخابات و… برنامه ریزی کنیم.این نشست هم که از حمایت مدیر فرهنگی شهرستان برخوردار است در صدد اختصاص جایگاه خاص جامعه رسانه ای لاهیجان است.

زسانه های لاهیجان

در ادامه این نشست نگار نادری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به تمایل همیشگی خبرنگاران شهرستان برای داشتن صنف و تشکل رسانه ای در شهرستان اذعان داشت و گفت: در گذشته در قالب نشست های ماهانه جلساتی با حضور اصحاب رسانه برگزار می کردیم که به دلیل سلایق متفاوت ادامه پیدا نکرد.به همین منظور تصمیم بر آن شد انجمن یا یک هسته تفکر مرکزی برای یاری گرفتن از رسانه ها درموقعیت های مختلف دایر کنیم همچنان که در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی انجمن های دیگری نیز فعالیت می کنند.وی همچنین افزود : در گذشته اقداماتی برای تاسیس خانه مطبوعات لاهیجان صورت گرفت که هنوز به تعداد لازم عضو خانه مطبوعات نرسیده ایم.آرزوی رسانه ای من این است که بتوانیم تشکلی ویژه برای ساماندهی امورشان ایجاد کنیم.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان در پاسخ به انتقاد عده ای از اهالی رسانه مبنی بر انتصاب های گزینشی تصریح کرد: در همه انجمن های فرهنگی و هنری که اقماری اداره فرهنگ وارشاد هستند در وهله اول اشخاصی منتصب می شود تا برای پیشبرد رویه انجمن و ادامه فعالیت ها از جمله انتخابات بتوانند برنامه ریزی مقدماتی انجام دهند. وی با اشاره به یکی از مزایای انجمن گفت: اهالی رسانه آنچنان درگیر مسایل خود هستند که حتی از مزایایی که دولت به آنها اختصاص داده غافل می شوند مثل بیمه رسانه ای ، عضویت درصندوق هنر،هنرکارت و… با ایجاد چنین تشکلی و ساماندهی فعالین رسانه ای می توان آگاهی رسانی های به موقع در خصوص این مزایا و همچنین دوره های آموزشی را انجام داد.این مسئول در چرایی چنین تصمیمی مبنی بر تشکیل انجمن همچنین اذعان داشت:هر چقدر زودتر انجمن تشکیل شود و خوراک فکری بهتری ارائه شود به روند کارها سرعت داده می شود.ما نه بر اساس بخشنامه یا اعمال فشاری چنین کاری کردیم و نه مسئولی دستوری صادر کرده بلکه صرفا برای ارتباط و تعامل بهتر با اصحاب رسانه چنین تصمیمی گرفته شد. انشالله با تشکیل انجمن گام بعدی با حضور حداکثری خبرنگاران برای ایجاد شعبه خانه مطبوعات در لاهیجان خواهد بود.

انجمن رسانه لاهیجان

افشین معشوری رییس انجمن رسانه در پاسخ به انتقادات و پرسش های حاضرین اشاره ای به ایراد رسانه های لاهیجان داشت و گفت: من به همراه تعدادی دیگر از دوستان که به عنوان هسته مرکزی انجمن انتخاب شدیم در این جلسه پذیرای هر انتقاد و پرسشی هستیم.ضمن اینکه به جای به کار بردن عبارت هیات امنا از عبارت هسته مرکزی بهره گرفته شده تا کمترین شبهه ای ایجاد نشود . تعدادی از رسانه های لاهیجان این تصویر غیرواقعی را انتشار داده اند که اداره فرهنگ و ارشاد برای نظارت بر رسانه ها این انجمن را پایه گذاری کرده است این درحالی است که صرفا جنبه حمایتی داشته و با در اختیار قرار دادن مکان این فرصت را ایجاد کرده تا ما بتوانیم با دست باز جایی برای تصمیم گیری های خود داشته باشیم.

در ادامه نشست افشین معشوری و حامد رمضانی به پرسش ها و انتقادات حاضرین پاسخ دادند.

یادآوری می شود انجمن رسانه‌ ی لاهیجان در مهرماه سال جاری با انتصاب ۵ نفر از مدیران مسئول پایگاه ها و نشریات به ترتیب افشین معشوری، حامد رمضانی لشکریانی، سیدمرتضی میرحسینی ، پوریا فرهش و حمیدرضا اسدی با هدف کمک به رشد و ساماندهی رسانه‌های این شهر و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و حقوقی راه‌اندازی شده است و در صدد است با رسیدن حد نصاب اعضای خانه مطبوعات لاهیجان، انتخابات را برگزار کند.

  • منبع خبر : تارنمای اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان