بیمارستان صحرایی ارتش تا پایان هفته در رشت به بهره‌برداری می‌رسد
بیمارستان صحرایی ارتش تا پایان هفته در رشت به بهره‌برداری می‌رسد
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت: ساخت بیمارستان صحرایی ارتش از ۲۵ مرداد در رشت آغاز شده و تلاش ما این است که تا پایان هفته به بهره‌برداری برسد.

رشت

 

به گزارش تیترما؛  خبرگزاری تسنیم نوشت: سرهنگ ولی رحمانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس فرمان فرمانده معظم کل قوا ارتش و تمام نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیروی زمینی محوری ارتش تمام امکانات خود را پای کار آورده کمک به مردم را وظیفه ویژه خود قرار دادند.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وظیفه ذاتی ارتش دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ایران است و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد در کنار آن برای خدمت‌رسانی به مردم نیز وارد عمل شده است.

مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق ابلاغ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی ارتش و ۱۲ هزار نیروی کادر پزشکی در سراسر ایران در دوران کرونا به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

رحمانی عنوان داشت: در این راستا استاندار گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فرمانده نیروی زمینی ارتش درخواست احداث یک بیمارستان تنفسی دائمی را داشتند و اکنون این بیمارستان در حال احداث است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان صحرایی یک بیمارستان تنفسی دائمی بوده و می‌توانند سال‌ها از آن استفاده کنند؛ از ۲۵ مرداد احداث آن آغاز شده و تلاش ما این است که تا پایان هفته با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری برسد.

رحمانی با بیان اینکه این بیمارستان یک بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی است ابراز داشت: بیمارستان صحرایی رشت تمام امکانات پزشکی روز اعم از مانیتورینگ، اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن را دارد و تمام تجهیزاتی که در بیمارستان مستقر خواهد شد به دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش به تازگی خریداری شده است.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از بهره‌برداری این بیمارستان در کمتر از ۵ روز دیگر خبر داد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز ویروس کرونا از ابتدای کار به دستور استاندار وقت در گیلان حضور پیدا کرد و در حوزه ضدعفونی، محرومیت‌زدایی و بهداشت اقدامات ویژه‌ای را انجام داد.

  • منبع خبر : تسنیم